چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم ؟

داشتن یک زبان دیگه ، داشتن روح دومه.

صحبت کردن به زبان انگلیسی می‌تواند دشوار باشد اما تسلیم نشوید

زبان‌آموزی یکی از زمینه‌های مهم و مورد توجه دانشمندان است. توانایی آموختن زبان، انسان را از سایر موجودات متمایز می‌کند. علم تاکنون در تلاش برای درک عملکرد مغز بسیار موفق بوده‌ است. دانشمندانِ بسیاری درباره‌ی یادگیری زبان‌ تحقیق کردند، اما واقعا انسان چگونه زبان می‌آموزد و آن را می‌فهمد. مزایای بسیاری در یادگیری زبان‌های خارجی برای مغز وجود دارد.

مطالعات و پژوهش‌های مربوط به یادگیری زبان‌های خارجی به ابعاد مختلفی می‌پردازند؛ بعضی مختص به بزرگسالان و بعضی دیگر به کودکان و فرایند یادگیری‌شان می‌پردازد. با درک چطور و چرایی آموزش زبان، مسیر ما در سفر یادگیری زبان انگلیسی سریع‌تر و ساده‌تر می‌شود و می‌فهمیم چگونه زبان انگلیسی را سریع‌تر و آسانتر یاد بگیریم.

3 رمز مهم یادگیری زبان

۱. شنوایی‌تان را تقویت کنید

محدودیت زبان من به معنای محدودیت جهان من است

روشی معمول برای یادگیری زبان، یادگیری ناخودآگاه و ضمنی است. با این روش، یادگیری زمانی انجام می‌شود که باورش سخت است زمانی که هیچ تلاشی نمی‌کنیم. وقتی پشت میزی می‌نشینیم و با تمرکز و دقت بالا خواهان یادگیری هستیم، فرایندِ غیرارادیِ یادگیری متوقف می‌شود. در مقابل وقتی بدون هیچ نیت خاصی برای یادگیری، به موسیقی یا فایلی صوتی یا فیلمی به زبان اصلی گوش می‌کنیم، ذهن به شکل ناخودآگاه صداها، لهجه‌ها، لغات و گرامر را جذب می‌کند. حتی اگر شما یادداشت‌برداری نکنید یا به زبان انگلیسی صحبت نکنید، پیش‌زمینه‌ی ذهن شما در پشت پرده مشغول کمک‌رسانی از طریق ثبت و ضبط اطلاعات ناخودآگاه است.پس بیشر گوش کنید.

2. خواندن چیزی نیست جز مکالمه بی صدا

زبانی متفاوت دید متفاوت از زندگیست

خواندن و نوشتن مستقیماً با هم مرتبطند. در زمان خواندن اطلاعات مکتوب وارد ذهن ما می شوند. در زمان نوشتن اطلاعات از ذهن خارج می شوند. حتی اگر نوشتن را دوست نداشته باشید، باید بتوانید به انگلیسی بنویسید، برای آزمون ها، کار یا حتی برقراری ارتباط از طریق ایمیل یا نامه. شاید شما نویسنده یا آهنگساز باشید و بخواهید آهنگ های خود را به زبان انگلیسی بنویسید. اگر چنین است، پس باید بخوانید. از طریق خواندن، مهارت نوشتن خود را تقویت می کنید.

از مزایای دیگر خواندن

به یقین یکی از بزرگترین مزیت ها این است که می توانید واژگان خود را گسترش دهید. شما می توانید کلمات جدید را یاد بگیرید و در عین حال، درک عمیق تری از کلماتی که قبلاً شنیده یا دیده اید، بدست آورید. در واقع آنچه انجام می دهید یادگیری / مرور کلمات “در متن” است. و این مسئله بسیار مهمی است.

نکته قابل توجه

در زمان خواندن از فرهنگ لغت استفاده نکنید (حداقل در ابتدا). اگر نتوانستید معنی کلمه را از متن درک کنید، آن موقع از آن استفاده کنید. اگر جلوی استفاده از فرهنگ لغت را نگیرید، روند طبیعی خواندن شما را تغییر خواهد داد.

3. گرامر را فراموش کنید و فقط صحبت کنید

زبان نقشه راه یک فرهنگ است. این به شما می گوید که مردم آن از کجا می‌آیند و به کجا می روند

همه ما کسانی را می شناسیم (شاید حتی خود شما) که می توانند در آزمون گرامر نمره بسیار خوبی کسب کنند، اما نتوانند به خوبی انگلیسی صحبت کنند یا متوجه شوند. آیا واقعاًگرامر یک الگوی موفقیت آمیز در یادگیری زبان است؟ درست مانند این است که شما با نظریه موسیقی، ساختار موسیقی و نوت ها آشنایی کامل داشته باشید، اما هرگز نتوانید ساز بنوازید یا آواز بخوانید. عجیب به نظر می‌رسد، اما اینطور نیست؟

از صحبت کردن خجالت نکشید

زبان ، مانند ماه در جزر و مد ، قدرت پنهان اعمال می کند

بسیاری از دوستاران زبان آموز می گویند: ” من اشتباهات زیادی می کنم!” تلفظ من خوب نیست. البته شما اشتباه می‌کنند! همه و همه اشتباه می کنند- منظورم این است که هر کسی ممکن است اشتباه کند حتی معلم ها یا بومی زبانان. اشتباه کردن در صحبت کردن کاملا عادی است. نکته دیگر این است که شما برایتان سخت است عادیست زیرا در حال یادگیری هستید. باید بیشتر صحبت کنید. شما باید از هر فرصتی برای صحبت کردن به زبان انگلیسی استفاده کنید. شما باید حتی زمانی که ناراحت هستید یا وقتی کاملاً مطمئن نیستید که افراد دیگر صحبت های شما را درک می کنند یا نه هم صحبت کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا