گوشی جدید آیفون 14 کی به بازار میاد؟

آیفون 14

در پاسخ به این سوال که آیفون 14 چه زمانی به بازار میاد می‌توان با قطعیت پاسخ داد که زودتر از پاییز ۱۴۰۱ نباید منتظر سری 14 باشید.
برای ایفون ۱۴ تاریخ عرضه حدودی ۱۵ الی ۲۵ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور الی ۳ مهر ۱۴۰۱ را می‌توان حدس زد.

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پرو از ظاهر بازطراحی‌شده بهره ببرند. گفته شده است اپل از طراحی نوستالژیک آیفون ۴ و آیفون ۵ در آیفون‌های بعدی خود استفاده خواهد کرد. رندرهای آیفون ۱۴ پرومکس که جان‌ پراسر به‌اشتراک گذاشته است، نشان می‌دهد شاسی این دستگاه درمقایسه‌با مدل‌های قبلی ضخیم‌تر خواهد بود. همچنین، این رندرها دکمه‌های دایره‌ای صدا و حفره‌های بازطراحی‌شده‌ی بخش اسپیکر را نشان می‌دهند.

تغییرات مهم شایعه‌شده

یکی از تغییرات مهم شایعه‌شده در آیفون ۱۴، حذف بریدگی بالای نمایشگر و بهره‌گرفتن از بردیدگی دایره‌ای است. شایعات حاکی از آن است در آیفون ۱۴ از سبک‌ پانچ‌هول برای قراردادن دوربین سلفی و حسگر‌های TrueDepth برای فیس‌ آی‌دی بهره خواهد گرفت.

آیفون ۱۴ ازنظر قدرت پردازشی نیز عملکرد بهتری از سری آیفون ۱۳ خواهد داشت.برخی دیگر از شایعات حاکی از آن است که آیفون ۱۴ در مدل دوترابایتی نیز عرضه خواهد شد و از اسلات سیم‌کارت بهره نخواهد برد؛ زیرا این شرکت در تلاش است تا پذیرش فناوری eSIM را گسترش دهد.

انتظار می‌رود سری آیفون ۱۴ در چهار نسخه ازجمله دو مدل ۶٫۱ اینچی و دو مدل ۶٫۷ اینچی معرفی شود. سری به‌روز‌شده‌ی آیفون نشان می‌دهد احتمالاً از مدل جدید آیفون ۵٫۴ اینچی (آیفون مینی) خبری نخواهد بود. انتظار می‌رود آیفون ۱۴ علاوه‌بر طراحی به‌روز، به دوربین جدید عرض ۴۸ مگاپیکسلی نیز مجهز شود. از دیگر قابلیت‌های شایعه‌شده برای این گوشی می‌توان به قابلیت ضبط ویدئو 8K و دوربین فوق‌عریض بهبودیافته اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا