ترفندهای ساده در خانه‌داری

خانمهای خانه دار بخوانید و لذت ببرید

با کمی خلاقیت میتوانید با بهترین ترفندهای خانه‌داری زندگی را برای خود آسان تر کنید و از فضای خانه خود هم لذت ببرید. در ایرانکده امروز بـه بخشی از ترفندها یا بـه عبارتی خلاقیت ها اشاره می‌پردازیم کـه بـه کارتان می‌آید.

گاهی برای انجام یک کار ساده زمان زیادی صرف میکنیم یا از وسایل زیادی استفاده کنیم یا بعضی مواقع بـه ناچار وسایل اضافه ای میخریم، درحالی کـه با کمی خلاقیت میتوانیم با کمترین هزینه و زمان آن مشکل را حل کنیم .

تعداد زیادی از ابزار و لوازم ساده در مواقع ضروری آنقدر بکار می‌آید کـه تصورش برایمان سخت اسـت و این ضرب المثل چه زیباست: کـه هر آن آنچه خوار آید روزی بکار آید.

کافی اسـت تنها کمی ذهن خود را فعال و بـه همه اشیا در منزل از زاویه ای دیگر هم نگاه کنیم.

1.ظرف چدنی را درست بشویید

یکی از ترفندهای خانه‌داری ،بهترین روش برای شستن ظروف چدنی با نمک است به این صورت که ظرف را با نمک ساییده، بشویید و با یک دستمال خشک کنید.

2.از جوراب های کهنه برای گردگیری استفاده کنید

جورابتان سوراخ میباشد؟ آن ها را دور نریزید از آن ها به عنوان یک گردگیر استفاده کنید و برای گردگیری بسیار مناسب است.فقط کافیست یکبار امتحان کنید.

3. از یک قلم آشپزی برای تمیز کردن توستر استفاده کنید

برای خارج کردن خرده های نان و قطعات سوخته از توستر خود، این کار را با قلم آشپزی انجام دهید. این کار باعث

می‌شود که توستر عمری طولانی تر و بوی بهتر و سالم تری داشته باشد.

4.از اثر انگشتان چرب روی دیوارها با نان سفید خلاص شوید

عجیب به نظر می رسد، اما مالیدن یک تکه نان سفید روی اثرات انگشت بر دیوارها همه چیز را حل می کند. 

5.بوی ماشین لباس شویی خود با سرکه رقیق رفع کنید

ماشین لباس شویی بو می دهد؟ آن را با آب داغ و یک فنجان سرکه سفید در داخلش روشن کنید.این کار همچنین به حذف آهک و کپک کمک می کند و ماشین را طولانی تر و کارآمدتر می سازد.

6. آهن را با نمک و فویل تمیز کنید

اگر یک آهن کثیف دارید، آن را با نمک و فویل پاک کنید. آهن را بردارید و آن را روی یک تکه از فویل آلومینیومی بپیچانید و نمک پاشید.و چند دقیقه بماند سپس بشورید.

8. بوی سیر از دستانتان رفع کنید

دانه های تازه قهوه توانایی رفع بوی بد سیر از دستان شما را دارد. همچنین برای رفع بوی بد سیر و پیاز از دستتان، دستان تان را به یک ظرف استیل بمالید.

9.ترفند تمیز کردن سردوش حمام

برای تمیز کردن سردوش حمام از رسوبات، بهترین کار این است که یک کیسه پلاستیکی را از سرکه سفید پر کنید و آن را با کش یا بست، محکم دور سردوش ببندید.اجازه دهید این ماده در طول شب اثر خود را روی رسوبات بگذارد و صبح آن را باز کرده و بشویید.

به دوشتان حالا نگاه کنید کاملا تمیز و براق است.

صابون کاربردهای زیادی دارد

10.ترفندهای کاربردی خانه‌داری با صابون

۱- استفاده از صابون برای صدای لولای در یکی از ترفندهای خانه‌داری است

۲-استفاده از صابون برای دفع آفات و حشرات گیاهان آپارتمانی

۳-استفاده از صابون برای خوشبو کننده قفسه ها

۴-استفاده از صابون برای جمع کردن خرده شیشه ها

۵-استفاده از صابون برای پر کردن سوراخ روی دیوار

11.ترفند جا باز کردن کفش‌های نو

آخرین ترفند خانه‌داری اگر کفش‌های نو شما برای پایتان تنگ هستند و انگشتان پایتان را اذیت می‌کند برای جا باز کردن آن‌ها می‌توانید از این ترفند استفاده کنید:

چند تکه روزنامه مچاله شده را خیس کنید و محکم داخل کفش‌ها‌یتان قرار دهید و آن‌ها را پر کنید سپس اجازه دهید برای مدتی کفش‌ها خشک شوند و بعد روزنامه‌ها را خارج کنید. با این روش کفش‌های شما کمی جا باز می‌کنند و می‌توانید به راحتی آن‌ها را بپوشید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا