تناسب اندام ، رمز سلامتی

فعالیت بدنی کافی و ورزش یکی از عناصری است که در زندگی مدرن کم‌کم در حال گم‌شدن است. امروزه بسیاری از افراد برایرسیدن به تناسب اندام به جای ورزش‌کردن به سمت عمل‌های زیبایی و پیکرتراشی رفته‌اند. از این رو اهمیت دارد که در مورد ضرورت تناسب اندام و تغذیه سالم اطلاعات کافی به‌دست آورید، به‌خصوص که جامعه جهانی به سمتی پیش می‌رود که فعالیت‌ بدنی افراد رو به کاهش است.

به طور کلی تناسب اندام به معنای داشتن قدرت عضلانی، استقامت عضلانی، وزن مناسب، تناسب بین کار قلبی و کار تنفسی و انعطاف پذیری بدن است. وقتی بدن آماده نباشد کارهای ساده مثل خم شدن برای بغل گرفتن بچه و یا برداشتن کتاب از به صورت بالقوه سبب صدمه دیدن عضلات می شوند. فعالیت بدنی و رژیم غذایی مناسب، دو مولفه مهمی هستند که برای حفظ تناسب اندام به آنها نیاز دارید.

حفظ سلامتی

تمرینات ورزشی منظم، رژیم غذایی معقول و غنی از مواد مغذی و شیوه زندگی پرتحرک فاکتور های مهمی در حفظ سلامت بدن هستند.  هنگامی که عضلات ظریف بدن به خصوص عضلات پشت و گردن به طور منظم تحت تمرینات ورزشی نباشند به راحتی صدمه می پذیرند. وقتی این عضلات صدمه ببینند به زمانی طولانی برای بهبود و تناسب نیاز دارند. پس نتیجه می گیریم باید تمامی این موارد را حدالامکان رعایت کنیم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا