چطور با حجاب زیبا باشیم؟

زیبایی سایه خدا بر جهان خلقت است

در انسان گرایش به جمال و زیبایی، چه به معنی زیبایی دوستی و چه به معنی زیبایی آفرینی که هنر می­نامند، وجود دارد. انسان می خواهد لباسش ، اطرافش و وسایلش زیبا باشد، از طرفی دوست دارد زیبایی بیافریند؛ مثل مسئله هنر که خلق زیبایی است و انسان جذب زیبایی می شود، چه آن چیز انسان باشد، کتاب باشد، حرف و سخن ، ساختمان و مجسمه باشد وغیره انسان زیبایی را دوست دارد. اگر طرفدارحجاب و زیبایی هستید در ایرانکده با ما همراه باشید.

حجاب

حجاب یعنی زنان در مقابل مردان نامحرم مو،گردن و گوش را با روسری، شال یا مقنعه و بدن را با لباسی که برآمدگی های بدن (جاذبه جنسی زنانه) را نمایش ندهد بپوشانند. درواقع درمقابل نامحرم فقط گردی صورت و دست ها تا مچ باز می­ماند. همچنین طوری لباس نپوشند که وقتی در خیابان راه میروند بخاطر مدل عجیب و غربی لباس یا رنگ های نامتعارف آن انگشت نمای دیگران شوند.

ساده و شیک بپوشیم

یکی از موثرترین راه‌ها ساده و مرتب و شیک پوشیدن است. بسیاری از خانم‌ها استایل با حجاب ساده و بدون زرق و برق را انتخاب می‌کنند که روش بسیار خوبی به‌نظر می‌آید. این روش هر چقدر که تکرار شود بازهم نتیجه مناسبی خواهد داشت؛ یعنی شما به مرور زمان با ساده پوشی می‌توانید نتیجه مناسب‌تری نسبت به زرق و برق‌ها بگیرید و رضایت بیشتری از خود داشته باشید.

استفاده از رنگ‌ها در استایل زنان با حجاب

از رنگ‌ها غافل نشوید یکی از راه‌هایی که حجاب شما را زیبا می‌کند استفاده از لباس‌های رنگی است. این گزینه برای اضافه کردن کمی رنگ و رو به حجاب شما بسیار موثر است. طرح‌های ساده با رنگ بندی خوب باعث می‌شود استایل شما بسیار عالی و زیبا به‌نظر برسد.

روسری مناسب استفاده کنید

استایل‌های مختلف سر کردن روسری و شال را امتحان کنید و ببینید که کدام بیشتر به شما می‌آید. همچنین می‌توانید برای جلوه بهتر روسری یا شال خود از روبان یا سنجاق‌های رنگی یا گیرهای مدل دار هم استفاده کنید

رنگ روسری را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید

در انتخاب رنگ روسری دقت کنید رنگ روسری و مانتوی شما متناسب با رنگ پوستتان باشد. برای افراد با پوست سفید و روشن رنگ های تیره و برای افراد با پوست تیره رنگ های روشن بهتراست. همچنین برای خانم های سبزه رو رنگ های با توناژ صورتی، سبز، نارنجی، خردلی و قهوه ای مناسب تر است.

روسری را با ساق دست ست کنید

در سال های اخیر برخی از برندهای تولیدکننده محصولات حجاب مشغول به طراحی انواع ست روسری و ساق دست و کیف برای قشر محجبه شدند. شما میتوانید ازاین مدل ها نیز استفاده کنید. اگر هم طرح های در بازار مطابق سلیقه شما نیست، به سلیقه خودتان روسری و ساق دست را سِت کنید.

نکاتی برای انتخاب مانتو

اول از همه اینکه مانتوی جلوباز هیچ سنخیتی با حجاب اسلامی ندارد مگر اینکه زیر مانتو، بلوز گشاد و بلند تا روی زانو پوشیده باشید. در عوض مانتوی جلوبسته که تنگ و اندام نما نباشد بسیار شیک و مطابق با احکام حجاب است. قد مانتو هم بهتر است تا زیر زانو باشد.

اگر شما درشت اندام یا چاق هستید پوشیدن مانتوهای تیره رنگ گزینه مناسبی برای شماست. همچنین از مانتوهایی که خطوط افقی تیره و توپر و دارای اشکال هندسی بزرگ هستند استفاده نکنید.

زیورآلات را فراموش نکنید

استفاده از زیورآلات رنگی رنگی در استایل زنان با حجاب بسیار موثر است. دستبند و انگشتر و گردنبندهای رو مانتویی را فراموش نکنید.

جمع کردن موها را فراموش نکنید

اگر موهای بلندی دارید، جمع کردن موها با وسیله ای مانند کش، کلیپس و غیره می تواند از بهم ریختگی و دست بردن مداوم در روسری جلوگیری کند، همچنین موهایی که به وسیله کش و کلیپس جمع می شود، می تواند جایگاه مناسبی برای قرار گرفتن کش چادر و تثبیت آن بر روی سر باشد. البته این نکته را هم فراموش نکنید که موها را خیلی بالا جمع نکنید که از زیر چادر جلب توجه کند و با هدف استفاده از چادر در تعارض باشد. اگر موهای جلوی سرتان کوتاه است که نمی شود جمع کرد می توانید به کمک هدبند، تل کشی یا گیره تق تقی از بیرون ریختن آن جلوگیری کنید.

تیپتان را شلوغ نکنید

سعی کنید بین رنگ روسری و مانتو کنتراست ایجاد کنید. یعنی با هم تضاد رنگی داشته باشد. اگر میخواهید مانتوی طرحدار بخرید حواستان باشد که روی مانتوی طرحدار نباید روسری طرحدار بپوشید چون جلوه خوبی ندارد و به اصطلاح تیپ تان خیلی شلوغ می­شود. همچنین با روسری طرحدار هم سعی کنید مانتوی ساده بپوشید.

اصول شیک پوشی با چادر

اگر فردی چادری هستید یا به استفاده از چادر علاقمندید نکاتی وجود دارد که به شیک‌پوش بودن شما کمک میکند. خانم‌های چادری هم می‌توانند بسیار شیک پوش باشند

یک روسری با جنس مناسب زیر چادر و همچنین رنگی ملایم می‌تواند چهره شما را بسیار بهتر کند؛ به‌طوری که، روسری‌های نخی نسبت به روسری‌های مجلسی ایستایی بهتری روی سر دارند و در استایل زنان با حجاب مناسب‌تر هستند.

وجود انرژی در رنگ‌هایی که در زیر چادر انتخاب می‌کنید برای جایی که قرار است در آن حضور داشته باشید بسیار مهم است. وجود انرژی و همچنین حس شاد بودن در رنگ‌هایی که انتخاب نمودید برای مثال رنگ روسری شما می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در کار شما داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا