چرا باید سفر کرد؟ فواید فوق‌العاده گشت و گذار

مقصد نهائی در سفر رسیدن مکانی خاص نیست، بلکه سفر راهی برای لذت بردن از مسیر محسوب می شود

 سفر کردن یعنی ماجراجویی

جهت‌یابی موفقیت‌آمیز در خیابان‌های هزارتویی ونیس، چانه زدن برای کمترین قیمت در بازارهای مراکش، قایق‌سواری در نیوزیلند یا سوار شدن بر لندرور تماشای چرای حیوانات در تانزانیا: این‌ همه ماجراجویی‌ ارزش تجربه را دارند. انسان برای هیجان ماجراجویی آمادگی دارد و سفر بهترین روش برای تجربه انواع ماجراجویی است.

سفر کردن کمک می کند تا انسان بهتری باشیم. در ایرانکده می خواهیم با فواید سفر آشنا شویم. در سفر با افراد و فرهنگ‌های مختلف آشنا می شوید و می‌بینیم که دیگران چطور زندگی می کنند. همچنین از فواید دیگر سفر این است که برای اتفاقات غیر منتظره آمادگی بیشتری پیدا می کنیم.پس در ایرانکده با ما همسفر باشید.

همیشه برای اطرافیان ما و یا خودمان زمان هایی هست که خودمان متوجه نمی شویم که چقدر روزمرگی دارد کلافه مان می کند، چرا بیشتر اوقات ناراحت هستیم و حتی چرا چیزهایی که قبل تر خوشحالمان می کردند، دیگر به چشم ما نمی آید. اما به گفته کارشناسان زیادی، این اتفاقات برای همه می افتد و آن هم نتیجه روزمرگی است که برای تمام افراد دنیا وجود دارد و این دلیل آن است که چرا باید سفر کنیم؟

فواید سفر

فواید سفر کردن امروز بر کسی پوشیده نیست و بسیاری از روان شناس ها به تاثیر سفر بر روان انسان پرداخته اند و سفر باعث می شود که یک فرد برای زندگی خود و جامعه مفید تر باشد. از گذشته های دور نیز خوب است بدانید که بسیاری از دانشمندان به سفر می رفتند. و امروزه آثار با ارزشی به جای گذاشته اند. در طول تاریخ ایران کسانی چون ابن سینا نابغه ی پزشکی جهان ، ابوریحان بیرونی، خواجه نصرالدین طوسی، سعدی شیرازی و صدها شخصیت مهم تاریخی، علمی ، فرهنگی بر فواید سفر کردن تاکید داشتند.

 ۱-به آرامش فکری دست می یابید.

۲-خلاقیت خود را افزایش دهید

۳-مهارت های ارتباطی خود را بهبود می بخشید

۴-افق دید خود را خود گسترش دهید

 ۵-سفر باعث افزایش اعتماد به نفس در شما می شود

۶-آموزش واقعی را دریافت می کنید

۷-خاطره سازی 

۸-تجربه ی پدیده های تازه و داشتن تفریح در سفر

۹-نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

۱۰-بهبود سلامت کلی بدن

چرا باید با سفر کردن زندگی‌مان را غنی‌تر کنیم

۱- سفر کردن آسان‌تر از آنی است که فکر می‌کنید

۲- سفر چشمان شما را باز می‌کند

۳- سفر کمک می‌کند که خودتان را بهتر بشناسید

۴- سفر به ایجاد روابط معناداری منجر می‌شود

۵- با مسافرت مهارت‌هایی از خودتان نشان می‌دهید که از آنها بی‌خبر بودید

۶- سفر کمک می‌کند زبان‌های جدید یاد بگیرید

۱۰- سفر آموزش است

۱۱- سفر شما را به چالش می‌کشد

سفر حس موفقیت می‌دهد

اگر شما از افرادی هستید که رویاهای بزرگی در سر می‌پرورانند، احتمالا دوست دارید بر چالش‌های جدیدی غلبه کنید. سفر رفتن به شما حس رضایت می‌دهد که توانستید به هدف‌تان برای مسافرت دست یابید.سفر را حتماً در برنامه تان قرار دهید.سفر کردن برای زندگی کردن است”. شکی نیست که ما سفر می کنیم تا انرژی بیشتری برای ادامه زندگی به دست بیاوریم. پس هر چه بیشتر سفر کنیم، روحیه بهتری هم خواهیم داشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا