آموزش ست کردن اجسام جفت در خانه

برای داشتن خانه‌ای زیبا باید در نظر داشت که چیدمان لوازم و وسایل باید به گونه‌ای باشد که اصل توزیع وزن اجسام از نظر بصری در آن رعایت شود. با توجه به اینکه در سبک ایرانی به تقارن در چیدمان لوازم و رنگ‌ها اهمیت زیادی داده می‌شود، برای داشتن دکوراسیونی اصیل بهتر است قانون تقارن (جفت) را در چیدمان حفظ کنید. سعی کنید لوازم و وسایل جفت را به گونه‌ای استفاده کنید که وزن اجسام در تمام قسمت‌های خانه محفوظ باشد. به این ترتیب باید از انباشته کردن قسمتی از خانه خودداری کنید حتی اگر تمام آنها آنتیک، گران قیمت باشند.

اصل دیگری که در دکوراسیون شیک باید رعایت کنید کنتراست رنگ‌ها و هماهنگی سبک اشیا در کنار یکدیگر است. سعی کنید یک رنگ غالب و یک رنگ مکمل را انتخاب کنید و اکثر لوازمی که برای خانه خود می‌خرید در طیف این رنگ‌ها باشد. البته ترکیب این رنگ‌ها با رنگ‌های خنثی ودرست ست کردن اجسام جفت می‌تواند زیبایی خانه را دوچندان کند و نوعی هماهنگی و یک‌دست بودن را به وجود آورد.

چطور نقطه کانونی اتاق را پیدا کنیم

 نقطه کانونی یعنی اینکه وقتی شما وارد اتاق می‌شوید، به صورت ناخودآگاه چشمان شما به آن سمت بیفتد و نگاه شما را جلب نماید. هر چیزی که در اطراف نقطه کانونی شما قرار خواهد گرفت، باید بتواند آن را تعریف نماید.

قوانین اندازه‌گیری اولیه در ست کردن وسایل خانه

زمانی که صحبت از ست کردن وسایل منزل می‌شود، عموما پرده‌ها و مبلمان اولین چیزی هستند که به ذهن‌ ما می‌رسد. اندازه‌گیری‌های خاصی در مورد دکوراسیون مبلمان و پرده‌ها وجود دارند که می‌توانند ظاهر زیباتری را به اتاق‌تان بدهند.

فاصله میز جلو مبلی

در خانه بین میز جلو مبلی و مبل‌تان بهتر است که به اندازه ۱۵ الی ۱۸ اینچ فاصله وجود داشته باشد.

تابلوهای هنری

فاصله‌ی استاندارد تابلوها و قاب‌های عکس در خانه، از کف زمین ۵۶ تا ۶۰ اینچ می‌باشد. توجه کنید که اگر تابلو یا قاب‌های عکس خود را بالای مبل آویزان می‌کنید، نباید آن‌ها از دوسوم عرض مبل بزرگ‌تر باشند.

فاصله تلویزیون

اینکه فاصله مبل و تلویزیون‌تان در خانه چقدر باشد، کاملا به اندازه‌ی تلویزیون بستگی دارد. ساده‌ترین قاعده این است که اندازه‌ی قطر تلویزیون را در عدد ۲ ضرب کنید. این عدد همان فاصله‌ی تلویزیون از محل نشستن شما را نشان خواهد داد

 اندازه پرده‌ها در خانه:

برای اینکه پنجره و پرده‌تان در خانه بزرگ‌تر از طراحی اصلی خود بنظر برسد، بهتر است که پرده‌ها را ۶ تا ۸ اینچ بزرگ‌تر از قالب اصلی در آورده و آویزان نمایید.

فرش ها:

تقارن فرش ها باید رعایت شود.

اگر فرش‌تان به اندازه‌ی کافی بزرگ است، شما می‌توانید تمام پایه‌های مبلمان‌تان را روی آن قرار دهید.

اصول چیدمان خانه

یکی از کارهای جذاب در چیدمان دکوراسیون داخلی منزل این است که شما تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید زندگی کنید؟ آیا سبک سنتی را برای خانه خود در نظر گرفته اید یا مدرن و یا دوست دارید یک فضای آرام و پر از آرامش داشته باشید و یا خانه ای با دکوراسیون رسمی را ترجیح می دهید؟ تعیین این فاکتور قبل از خرید چیدمان می تواند خیلی چیزها را تغییر دهد.

اگر ایده خاصی در ذهن خود برای چیدمان دکوراسیون خانه دارید اصلا نگران نباشید زیرا قبل از شما افراد و گروه های زیادی درطراحی داخلی دکوراسیون منزل دخیلند و شما می توانید با مشاهده نمونه کارهای آن ها ایده بگیرید و با ترکیب ایده ها با خلاقیت و سلیقه خود ، خودتان طراحی جدیدی را خلق کنید.

ترفندهای چیدمان دکوراسیون داخلی منازل

دیزاین ورودی خانه کوچک با جا کفشی های زیبا و کوچک

کفپوش مناسب برای پذیرایی و اتاق ها

رنگ سقف و دیوارها

تزیین شومینه با چیدمان شیک

استفتده از باکس های مناسب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا