چرا ریش‌ بعضی از مردان کم پشت است ؟

یکی از مواردی که برای بیشتر آقایان با اهمیت است، پرپشت بودن ریش و سبیل آن‌ها است. اما گاهی بنا به شرایطی، از ریش و سبیل کم پشتی برخوردار هستند.  که برای بهبود رشد و پرپشت شدن آن، راه و روش‌های زیادی را امتحان می‌کنند.

هر چند کم بودن آن در آقایان منجر به کاهش ارزش‌های آن‌ها نمی‌شود. اما در بعضی موارد به آن‌ها حس قدرت خواهد داد و دلیل اهمیت آن برای مردان چیزی جز این نیست.

علت کم پشتی ریش

دلایل متعددی دارد که هر کدام به نوبه خود روی میزان رشد تاثیر مستقیم می‌گذارند. اگر می‌خواهید کم پشتی ریش و سبیل خود را ریشه‌یابی کنید، لازم است عللی را که در زیر بیان کرده‌ایم را تحت نظر دکتر مو مورد بحث و بررسی قرار دهید.

به هم خوردن تعادل هورمون‌ها

رشد ریش و سبیل در پسران جزو صفات ثانویه به حساب می‌آید. زمانی که پسران در سن ۱۶، ۱۷ سالگی به بلوغ می‌رسند، ریش و سبیل آن‌ها سر می‌زند و شروع به رشد می‌کند.. در واقع هورمونی که مسئولیت رشد آن در مردان را به عهده دارد و در آغاز بلوغ به بالاترین میزان خود می‌رسد، تستوسترون است. متاسفانه در برخی افراد مقدار این هورمون کافی نیست و همین موضوع باعث کم پشتی ریش و سبیل در آن‌ها است.

نداشتن رژیم غذایی سالم

زمانی که مواد مغذی مورد نیاز بدن تامین شود، نه تنها عملکرد اندام‌های مختلف بهبود پیدا می‌کند، بلکه رشد مو، ریش و سبیل به بهترین شکل اتفاق می‌افتد.

مصرف غذاهای فرآوری‌شده، کنسروی، فست‌فودها و موارد مشابه، به‌عنوان یک رژیم غذایی ناسالم شناخته می‌شود که جدای از تاثیر مثبتی که روی بهبود عملکرد اندام‌ها ندارد، باعث کاهش رشد و کیفیت ریشها و سبیل خواهد شد.

ژنتیک نه چندان خوب

اگر بخواهیم بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین عامل کم پشتی ریش و سبیل مردان را معرفی کنیم، باید از ژنتیک نام ببریم. تا حد زیادی ژنتیک تعیین می‌کند که مکان، مقدار و سرعت ریش و سبیل در آقایان چقدر باشد.متاسفانه اگر کم پشتی ریش و سبیل مردان ناشی از ژنتیک باشد، اصلا قابل درمان نیست. مگر با انجام روش‌هایی از قبیل کاشت که درصد نتیجه دلخواه در هر شخصی متفاوت خواهد بود.

قرار گرفتن در معرض استرس زیاد

یکی از عوامل انکارناپذیری که تاثیر آن بر عملکرد اندام‌های مختلف، رشد موهای سر و صورت، سلامت پوست و جاهای دیگر قابل چشم‌پوشی نیست، استرس است. شاید اثرات استرس مداوم و همیشگی نباشد اما در لحظه باعث کم پشتی قابل توجه ریش، سبیل، موهای سر و سایر اندام خواهد شد.

پس باید سعی کنید استرس‌های ناشی از کار زیاد، مشکلات زندگی، تحصیل و مسائل منفی دیگر را از خود دور کنید تا نه تنها به درمان کم پشتی ریش کمک کرده باشید، بلکه جلوی بروز بیماری‌های مختلف را بگیرید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا