ده روش برای رشد مو و زیبایی و شادابی آن

همه افراد دوست دارند که موهای زیبا و رشد مو سریع ، بلند و سالمی داشته باشند که زیباتر شوند و برای رسیدن به زیبایی تلاش می‌کنند.

مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها و آقایون دوست دارند موهای بلند، درخشان و زیبایی داشته باشند. اگر از کم مویی و رشد بد موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های جادویی و طبیعی در آرایش و زیبایی ایرانکده ،نهایت استفاده را ببرید و زیباترین باشید.

مراحل رشد مو

در ابتدا لازم است بدانیم مو چطور رشد می‌کند. رشد مو ۳ مرحله اصلی دارد: «آناژن، کاتاژن، تلوژن».

مرحله آناژن، مرحله رشد است و معمولاً بین ۲ تا ۶ سال طول می‌کشد. به دنبال مرحله آناژن مرحله کاتاژن رخ می‌دهد که مرحله انتقال و بازسازی فولیکول یا پیاز مو است. تلوژن، مرحله بعد است که در آن رشد مو متوقف می‌شود. در هر سال، موی انسان به طور متوسط، تقریباً ۱۵سانتی متر رشد می‌کند.

اکنون که با مراحل مختلف رشد مو آشنا شدید، به شما خواهیم گفت چگونه رشد موهایتان را افزایش دهید.

1-آب فراوان بنوشید

آب
با نوشیدن آب به سلامتی خود بیاندیشید

اگر بدنتان با کم آبی مواجه باشد این در موهایتان نمود پیدا می‌کند. بنابراین آب خورد یک راه سادی و کاربردی برای سلامت و زیبایی و رشد مو است. این تفاوت را در مدت زمان کوتاهی حس می کنید. ۲ تا ۳ لیتر در روز آب بنوشید. اگر با نوشیدن آب مشکل دارید از آب‌های طعم‌دار یا چای‌های گیاهی استفاده کنید.

2-موهایتان را به آرامی خشک کنید

Dry-Hair-Gently
با موهای خود مهربان باشید

از حوله‌های بسیار لطیف برای خشک کردن موها استفاده کنید و به آرامی آب موها را بگیرید. درغیراین‌صورت موها را می‌شکنید و شانس داشتن موهای محکم و بلند را از دست می‌دهید. فکر کنید موهایتان گران‌ترین پارچه ابریشمی است که به شما سپرده‌اند. بهترین روش این است که بگذارید موهای خیس در مجاورت هوا خشک شوند. زمانی‌که موها خیس هستند به هیچ‌وجه آن ها را برس نکشید. موهای خیس شکننده‌ترند. تنها باکشیدن انگشتان در بین آن‌ها مرتب‌شان کنید. به غیر از موقعیت‌های خاص از سشوار برای خشک کردن موها استفاده نکنید. بعد مدتی باعث وز موها می‌شود و آسیب می‌بینند

 3-روبالشی خود را عوض کنید

بالش ساتن
با بالش ساتن آرام بخوابید

توصیه می‌شود روبالشی ساتن یا ابریشم را جایگزین روبالشی نخی کنید. ابریشم نرم‌تر از نخ است و باعث کاهش الکتریسیته مو، و در نتیجه کمتر شدن به هم ریختگی مو می‌شود‌. همچنین احتمال شکستگی تارهای مو در حین خواب، روی پارچه ساتن یا ابریشم، کمتر از پارچه نخی با اصطکاک بیشتر است. علاوه بر این، موها روی پارچه ابریشمی کمتر خشک می‌شوند.

3-از مکمل‌ها استفاده کنید

مکمل ها
مکمل ها

از مواد غذایی طبیعی و مناسب استفاده کنید. این کار به افزایش فرایند زیبایی و رشد مو کمک می‌کند. اما تمام عناصر  و ترکیبات لازم برای رشد مو در تمام انواع رژیم‌های غذایی یافت نمی‌شوند.

مکمل‌های متنوعی مانند بیوتین و قرص‌های مولتی ویتامین وجود دارند که برای خانم‌هایی که می‌خواهند موهای بلند و قوی داشته باشند، بسیار مناسب است. این مکمل‌ها باعث می‌شوند تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز که در برنامه غذایی‌تان وجود ندارد، دریافت کنید‌ و در نهایت می‌توانند به افزایش رشد مو کمک کنند.

البته مکمل بیشتر به معنای رشد بیشتر مو نیست.بلکه تقویت کننده مو هستند که استفاده بیش از حد از آنها مضر است.

4-رژیم غذایی اصولی

رشد مو
رژیم اصولی

پیروی از یک رژیم غذایی سالم و سرشار از مواد مغذی ، برای بدن ضروری است. همیشه باید حواستان باشد که همه پروتئین‌ها، مواد معدنی و ویتامین‌های مفید را به میزان لازم دریافت کنید.

یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی گزینه خیلی خوبی برای زیبایی و رشد مو است. خوردنِ سبزی‌جات فراوان و پروتئین برای پوست و موی شما مفید و ضروری است! غذاهای غنی از بیوتین مثل تخم‌مرغ، بادام، گل کلم، پنیر، قارچ، سیب‌زمینی شیرین و اسفناج را وارد برنامه غذایی خود کنید.

همچنین مصرف ویتامین‌های گروه B برای سلامت و رشد موهای شما مهم است. شما می‌توانید این ویتامین‌ها را از پروتئین‌هایی مانند ماهی، مرغ، گوشت و لبنیات دریافت کنید. البته از مصرف سبزی‌جات سبز، لوبیا و نخودفرنگی هم غافل نشو

 5-موهای خیس خود را درون حوله نپیچید

تصویر موی خشک

رای رشد سریع مو باید به این نکته توجه کنید که پیچیدن مو درون حوله، درست بعد از شستن، شاید به نظر منطقی آید، اما مو زمانی که خیس است، مستعد شکنندگی است. از این رو، توصیه می‌شود موی خود را به آهستگی با حوله میکروفیبر یا یک تی‌شرت خشک کنید. این کار موجب جلوگیری از آسیب به کوتیکو مو (لایه پوشاننده ساقه مو) می‌شود.

6-کاهش استرس، خواب مناسب

استرس و بی‌نظمی در خواب باعث ریزش مو می‌شود. اگر شما استرس را کاهش و ساعت خوابتان را منظم کنید نتیجه آن را به زودی در پوست و موی خود مشاهده می‌کنید.

7-برس زدن موی خیس

برس زدن موی خیس، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که بیشتر خانمها انجام می‌دهند. هیچ وقت این کار را انجام ندهید. اجازه دهید موهایتان کمی خشک شوند و سپس آن‌ها را با شانه چوبی دندانه درشت، شانه بزنید. به خصوص اگر موهای فر دارید و شانه زدنش سخت می‌باشد.

8-ماساژ کف سر با روغن‌های مخصوص

برای انجام این ماساژ فقط نیاز به کف سر و انگشتان دستتان دارید. حالا اگر کمی وازلین و یا روغن نارگیل هم به این ماساژ اضافه کنید که فوق‌العاده می‌شود. برای انجام ماساژ، کافی است کمی روغن نارگیل داخل قاشق غذاخوری بریزید و آن را روی شعله گاز گرم کنید.

بعد هم با انگشتان خود، روغن را روی کف سرتان دایره‌وار ماساژ دهید. با همین راهکار ساده، خون‌رسانی به فولیکول‌ها بیشتر می‌شود و در نتیجه ریشه موهایتان محکم‌تر می‌شود.

9-تهیه ماسک خانگی برای رشد موها

فقط کافی‌ست که عسل، آب پیاز و لیمو را باهم ترکیب کنید.

هفته ای دو بار این محلول را روی پوست کف سر خود ماساژ دهید، تا در مدت کوتاهی شگفتیِ رشد موهایتان را مشاهده کنید. با این کار نه‌تنها موهایتان بلندتر می‌شود، و از شوره سر هم راحت می‌شوید، بلکه موهایی درخشان‌تر هم خواهید داشت.

10-استفاده از شانه و برس چوبی

شانه چوبی
شانه چوبی را

 فواید شانه و برس چوبی سلامتی پوست سر هست که ارتباط مستقیمی با سلامتی موها دارد و یکی از راه‌های طبیعی برای مراقبت از پوست سر، استفاده از شانه یا برس مو چوبی است. وقتی از شانه های چوبی برای شانه کردن موها استفاده میشود، فشار نسبتاً زیادی به پوست سر وارد میشود و این فشار، نقاط طب سوزنی رو تحریک میکند و باعث ماساژ دادن پوست سر می‌شود و ، تاثیر خیلی خوبی در افزایش گردش خون در پوست سر داره و از این طریق باعث حفظ سلامتی پوست سر و موها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا