به وعده صبحانه اهمیت بدهید

وعده صبحانه مهمترین وعده غذایی می باشد. بسیار مهم است که ۱۵ دقیقه را در صبح به این مسئله اختصاص دهید تا سبب سلامت شما شده و شما را برای روزی پر از انرژی آماده می‌کند.

تقویت و بهبود سوخت‌وساز بدن

صبح زمانی که از خواب بیدار می‌شوید، سطح قند خونتان به‌طور طبیعی کم است؛ زیرا بدن شب گذشته از ذخایر قند خود برای سوخت‌رسانی استفاده کرده است. این باعث می‌شود که سوخت‌وساز بدن شما به‌طور خودکار آغاز شود، به همین دلیل است که صبح‌ها احساس لاغری می‌کنید.

هنگامی‌که یک صبحانه غنی از مواد مغذی می‌خورید، مجدداً سوخت‌وساز بدنتان آغاز می‌شود تا از این طریق انرژی لازم برای فعالیت‌های روزانه تأمین گردد.

اگر اهل وعده صبحانه نیستید، بدن خود را از سوخت موردنیاز برای شروع روز منع می‌کنید. درنتیجه، بدن شما انرژی کافی برای انجام کارهای روزانه را نخواهد داشت. و  موجب  پرخوری در طول روز می‌شود

تأثیرات مثبت بر حالات روحی و عملکرد مغز

صبحانه، به‌عنوان وعده اصلی، نقش مهمی در نحوه عملکرد مغز دارد. مغز اندام پیچیده‌ای است که برای عملکرد بهتر، به مواد مغذی مختلفی نیاز دارد. به همین دلیل است که بیشتر افرادی که صبحانه نمی‌خورند، احساس کسلی وخواب‌آلودگی دارند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی

مشکلات قلبی با تغییرات هورمونی برای حفظ سطح قند خون و گرایش به افزایش وزن در بیمارانی که از صبحانه نمی خورند ارتباط مستقیم دارد. این تغییرات منجر به ایجاد پلاکت‌هایی در عروق شده و شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد. بنابراین این وعده مهم را در حفظ سلامت افراد، به‌خصوص افراد مستعد بیماری‌های قلبی و عروقی نباید دست‌کم گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا