آوازخوانی شبان شهرضایی در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

آوازخوانی شبان شهرضایی

به گزارش خبرنگار مهر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر یک روزه خود به همراه هیئت همراه از آوازخوانی شبان پیر شهرضایی دیدار کردند.

مشهدی حسینعلی شبانپور متولد ۱۳۱۶ از پنج سالگی به همراه پدرش به شبانی پرداخت و تا ششم ابتدایی درس خواند. او بدون داشتن استاد، آواز را با شنیدن تمرین کرد و در ۱۲ دستگاه موسیقی سنتی حتی راست پنجگاه و چهارگاه آواز میخواند.

او سال‌های سال است که در بیابان ها به همراه عکس فرزند شهیدش روزگار را می‌گذراند و به چوپانی مشغول است. و به طور خودآموز آواز سنتی را یاد گرفت و چند سالی است که خوانندگی و آوازخوانی می‌کند.

شبکه های اجتماعی


آواز حسین علی شبان‌پور این پیرمرد چوپان در صحرا و بیابان مورد توجه شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت و تحسین همایون شجریان را در صفحه شخصی‌اش به دنبال داشته است.او می‌گوید از زمان کریم خان، خاندانش در این بیابان زندگی کرده‌اند تا امروز که تنها خودش مانده است، به قول خودش ۵ نسل یعنی ۴۰۰ سال است که اجدادش در این بیابان زندگی کرده‌اند.

مشهدی حسینعلی شبانپور در ۲۴ سالگی ازدواج کرده است و حاصل این زندگی سه دختر و دو پسر است که یکی از فرزندانش در جنگ در منطقه فاو به شهادت می‌رسد و مابقی در شهر زندگی می‌کنند.

آوازخوانی شبان شهرضایی پدر شهید

در طاقچه کومه خودش عکس فرزند شهیدش و چند دیوان شعر حافظ، سعدی، استاد پریش شهرضایی و اشعار امام خمینی(ره) را دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا