چرا پول‌دار نمی‌شویم، علت چیست؟

پولدار نخواهید شد اگر، به ندرت از منطقه امنتان خارج میشوید

«برای رسیدن به پول، باید برایش هدف داشته باشید»

چرا پول‌دار نمی‌شویم؟ این سوالیست که بسیاری از افراد در فکر آنند و پاسخ آن کارها و افکار اشتباهی است که مانع پیشرفت و پولدار شدن آنها می‌شود. شاید مهم‌ترین دلیلی که یک فرد، فرد پول‌داری نیست، خود او باشد. معمولاً این افراد در خانواده‌های معمولی بزرگ شدند که هیچ فرد ثروتمندی را در کنارشان نیست. افرادی که این فرد را از کودکی تا بزرگسالی احاطه می‌کنند، افراد پولداری نیستند. او به مدرسه می‌رود، سال‌ها بعد وارد محیط کار می‌شود و در همه این سال‌ها فرد پولداری را ملاقات نمی‌کند.

5 نکته طلایی علت‌های پولدار نشدن

1.تاخیر انداختن خواسته‌ها

دلیل ثروتمند نشدن افراد، به تأخیر انداختن این خواسته است. افراد همیشه دلایل خوبی برای به تأخیر انداختن هر کاری دارند و ثروتمند شدن نیز از این قاعده مستثنی نیست. افرادی که مدام در رسیدن به خواسته‌هایشان تعلل و تأخر دارند همیشه بهانه‌ جویی هایی مانند مناسب نبودن فصل برای شروع کار، خراب بودن بازار، نبود شرایط لازم و حوصله نداشتن… دارند. از آنجا که همیشه دلیلی برای تعلل وجود دارد، این افراد تصمیمشان برای شروع را ماه به ماه و سال به سال به تأخیر می‌اندازند، سرانجام خیلی دیر می‌شود.

2. برنامه دراز مدت داشته باشید

دلیل پنجم پول‌دار نشدن که به اندازه سایر دلایل مهم است، نداشتن چشم‌انداز زمانی است. چشم‌انداز زمانی، میزان زمانی است که برای برنامه‌ریزی فعالیت‌های روزمره و گرفتن تصمیمات مهم زندگی‌در نظر می‌گیرید.نمونه خوبی از چشم‌انداز زمانی و بلندمدت یکی از عادت‌های خانواده‌های سطح بالای انگلیسی است. این افراد از کودکی فرزندشان او را در دانشگاه آکسفورد یا کمبریج ثبت‌نام می‌کنند. این یک مثال عملی از چشم‌انداز زمانی و بلندمدت است

3. سخت کار می­کنید اما هوشمندانه نیست

اگر تمام زندگی خود را تمام وقت، صرف کار کردن برای شخص دیگری کنید، احتمال پول‌دار شدنتان بسیار کم است. در استثنائاتی هم ممکن است باشد. مثلاً اگر یک وکیل موفق در یک شرکت حقوقی یا مدیرعامل یک شرکت مهندسی هستید، می­‌شود ثروتمند شد. اما اگر کارگری هستید که از ساعت 8 صبح تا 4 بعدازظهر با حداقل دستمزد کار سخت دارید و هیچ منبع درآمد دیگری ندارید، هرگز ثروتمند نخواهید شد. ثروتمندان می­دانند که داشتن کسب و کار شخصی، سریع­ترین برای راه رسیدن به ثروت است. واقعاً لازم است چند منبع درآمد برای پولدار شدن باید داشت.

4. به یک حقوق ثابت و متوسط قانعید

قشر متوسط بر اساس زمانی که کار می­‌کنند، حقوقشان ساعتیست در حالی که ثروتمندان معمولاً کارآفرین یا صاحب کسب و کار شخصی هستند.برخی از افراد، حقوق­های ثابت را یک مسیر امن اما آرام برای پیشرفت می­دانند اما ثروتمندان معنقدند که خوداشتغالی، سریع­ترین و موثرترین راه رسیدن به ثروت است. این که چرا پولی پس انداز نمی‌کنید به خاطر این است که کمی ریسک را چاشنی زندگی و کسب و کارتان نمی‌کنید. در ایرانکده نمی‌گوییم از کارمندی را رها کنید اما باید در عین حال این که کارمند هستید، رویای بلند و قوی داشته باشید و برای رویای خود نیز گام بردارید.

5. برای به دست آوردن پول باید سرمایه گذاری را شروع کنید

برای شروع سرمایه­‌گذاری ضرورت ندارد که متخصص امور مالی باشید یا از اصطلاحات اقتصادی استفاده کنید. نیازی به داشتن یک خانواده مرفه و حقوق و دستمزد کلان نیست. با سرمایه­‌گذاری در صندوق­‌های کم هزینه، از یک مقدار کم شروع کنید و در درازمدت بازدهی زیادی را می‌بینید. سرمایه گذاری در بیمه عمر، سرمایه گذاری در صندوقهای بورسی با درآمد ثابت سرآغاز یک شروع خوب است. اما در این شروع باید کمی چاشنی ریسکش را بیشتر کنید، سودهای تضمینی در کسب ثروت اکثراً کم است و برای کسب سود زیاد باید زیان آن را نیز متقبل شوید.

کلام آخر ایرانکده

برای پولدار شدن باید دنبال آرزو های خودتان باشید، نه دنبال رویا های یک فرد دیگر! پس از تغییر نترسید اهل ریسک باشید هدفمند زندگی کنید. به عنوان جمله آخر هم باید بگوییم که پول همه چیز نیست و معیار واقعی ثروت هیچ­وقت این نیست که در حال حاضر چقدر پول دارید. معیار واقعی ثروت شما این است که اگر همه پول خود را از دست بدهید چه ارزشی خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا