چرا زندگی می کنیم؟ راههای بهتر زندگی کردن

از دیروز بیاموز. برای امروز زندگی کن و امید بـه فردا داشته باش

برای چه زندگی می‌کنم؟ که انسان بودن را فریاد کنم، که ثابت کنم جوهره‌ی آدمی، محبت و عشق است و هم‌کلام شوم با حافظ که می‌گفت: هرآن ‌کسی که در این حلقه نیست زنده به عشق/ بر او نمرده به فتوای من نماز کنید.

همه‌ی ما حداقل  یک‌بار در زندگی سعی کرده‌ایم به این سوال پاسخ دهیم که چرا باید زندگی کرد! که پاسخ های زیادی برای این سوال وجود دارد.اما باز هم جوابش ناتمام می‌ماند! در ایرانکده قصد داریم به این سوال پر از رمز و راز پاسخ دهیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

انسان، این موجودِ متفکر، در مسیر زندگانی با اتفاقاتِ زیادی روبرو می‌شود که هرکدام ممکن است او را متوجه زندگی سازد! مثلاًانسانی که می‌دود، ناگهان با برخورد سنگی به پایش متوجه بودن پایش، وجود راهِ روبرویش و قدرتش برای دویدن می‌شود. بعد با خودش فکر می‌کند خب اصلا چرا باید بدوم؟

ما گاهی آنقدر غرقِ دویدن می‌شویم که مقصد را فراموش می‌کنیم. هدفمان ازاین همه دویدن چیست؟ درست است که باید دوید، درست است که باید همیشه در راه بود، اما کدام جاهلِ به مقصدی به طور مداوم دویده است؟

مقصد، منشأِ انگیزه است. بشر همواره به پیش روی نظر دارد و اهداف کوچک و مقاصد دست یافتنیِ آسان، به چشمش نمی‌آید.

برقراری ارتباط با چرا برای دستیابی آسانتر به کشف مسیر

اگر بخاطر ندانستن هدف حیات خود و اینکه چرا زندگی می کنیم، حس گرفتاری یا ترس دارید، یقین دارم هیچ کس در این دنیا، مسیر دقیق خود را نمی‌داند. زندگی بیشتر درباره اکتشاف است و پروسه این اکتشاف با پرسش‌گری آغاز می‌شود. بخش‌هایی از زندگی که در آن احساس شادی، رضایت و هیجان داشته‌اید را بررسی کنید. قرار نیست همیشه اتفاقات بزرگ و مهمی باشد اما حتماً باید نکته و ویژگی خاصی داشته باشند که برای شما مهم است. شناسایی لحظات خاص در زندگی، باعث بروز احساسات می‌شود و همین احساسات، ما را برای یافتن استعدادها، ارزش‌ها و در نهایت «چرای» ما، راهنمایی می‌کند.

زندگی یک هدیه است

برخی افراد خیلی زود از دنیا می‌روند و شانس شناخت زندگی را ندارند. کسانی که عمر بیشتری می‌کنند، باید از آن لذت ببرند.

زندگی زیبا

هر روز، یک تجربه‌ی جدید است

 اگر آن را زندگی و تجربه نکنیم، هیچ وقت متوجه نمی‌شویم که چه چیزی را از دست داده‌ایم. بنابراین نباید به هیچ کدام از روزهای زندگی بی‌توجه باشیم.

عشق و عاشق شدن و دوست داشتن به زندگی معنا و مفهوم می‌دهد.

زندگی به این معناست که به خودمان اجازه دهیم عاشق کسی، چیزی یا خود زندگی شویم و زندگی با انتخاب درست برایمان شیرین می شود.

به یک عاشق واقعی تبدیل شوید و آنگاه از خود پرتو‌های عشق به اطراف بتابانید. به کسانی‌ که دوست‌تان دارند، عشق بورزید و همین‌طور به کسانی‌که دوست‌تان ندارند! لازم نیست حتما سزاوار عشق ورزیدن باشند، باید عشق بورزید، چون این تنها چیزی است که می‌توانید به دیگران ببخشید. به دنبال فرصت برای عشق ورزیدن باشید، بدون توجه به اینکه در کجا یا مشغول چه کاری هستید. شاید نتوانید به کسی کمک کنید، اما می‌توانید یک عشق پرقدرت را بعد از چیزهایی که می‌بینید و انجام می‌دهید، حس کنید.

شادبودن، هدف واقعی زندگی است

از منظر تنزین جیاتسو،من معتقدم هدف واقعی زندگی، شاد بودن است. هسته‌ی وجودی ما قناعت است و من با توجه به تجربه‌ی ناچیزم دریافتم، هر چه بیشتر به خوشحالی دیگران توجه کنیم، احساس بهتری درون‌مان ایجاد می‌شود. حس محبت به دیگران خودبه‌خود ذهن را آرام می‌کند و ترس و ناامنی از شما دور می‌شود و این احساس به شما قدرت می‌دهد با هر گونه مانعی که با آن روبه‌رو می‌شوید، مقابله کنید و این منشأ اصلی موفقیت در زندگی است، چون ما تنها موجودات روی زمین نیستیم. این اشتباه است که همه‌ی آرزوهای‌مان در شادمانی خودمان خلاصه شود. البته نباید بیرون از خودمان به دنبال خوشحالی باشیم، این رمز گسترش آرامش درونی است.

زندگی آموختن است

درزندگی چیزی به نام شکست وجود ندارد – تـنها آموختن است که وجود دارد: رشد فردی فرایند آزمون و خطا می باشد. تنها یک آزمایش است.شما در مدرسه تمام وقتی موسوم به “زندگی” ثبت نام شده­ اید و هـمـواره در حـال آمـوزش و یـادگیری می باشید. این درسها تا زمانی که یاد نگرفتید برای شمـا به اشـکـال مخـتلف تکرار خواهند شد. فرایند آموزش پایانی ندارد.

خودت را دوست داشته باش

شما تنها دارای یک جسم و چهره میباشید: می خــواهید آنها را دوست داشته باشید و یا از آنها بیزار باشید. تا آخر عمر متعلق به شما خواهند بود.پس سعی کنید خودتان را دوست داشته باشید

اول عاشق خودتان شوید و خودتان را دوست داشته یاشید تا بتوانید به دیگران عشق و دوست داشتن بورزید.

کلام آخر

 زندگی یک سفر می‌باشد نه یک مقصد: تا زمانیـکه شما دقـیقا مفهوم این نکته را متوجه نشده باشید ممکن است زندگی یتان را شتابان در جستجوی یک خط پایان کــه وجود خارجی ندارد سپری کنید. آهسته تر گام بردارید.

وقت را غنیمت بشمارید.

 اجازه ندهید آدمهای پست شما رازیر پای خود خورد کنند.

بپذیرید که جهان بی عیب و نقص و کامل نیست.

بهتر اسـت ثروتمند زندگی کنیم تا این کـه ثروتمند بمیریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا