جایزه شرکت های دانش بنیان موفق

شرکت‌ های دانش‌بنیان موفق

دکتر سیاوش ملکی‌فر در یک برنامه تلویزیونی درخصوص نفوذ شرکت‌های دانش‌بنیان موفق ایرانی در بازارهای دنیا به تشریح اقدامات صندوق نوآوری در راستای توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت.

ایشان گفت: رویکرد ما این است که صادرات را صرفاً به معنای سنتی و متعارف آن یعنی فروش کالا به کشور مقصد نپنداریم. بسیاری از شرکت‌های دانش‌ بنیان با تأسیس نمایندگی در کشور مقصد، احداث خطوط مونتاژ محصولات خود پایه‌های حضور خود در بازارهای جهان را استوارتر کنند.

حمایت از شرکت های دانش بنیان

ملکی‌فر افزود: صندوق نوآوری نیز با راههای مختلف  از شرکت‌های دانش‌بنیان موفق حمایت می کند. بطور مثال صندوق در حوزه‌های دریافت استانداردهای تخصصی، خدمات آزمایشگاهی و ورود به بازار تا سقف ۷۰ درصد از شرکت‌های دانش‌ بنیان حمایت بلاعوض می‌کند.
معاون توسعه صندوق نوآوری همچنین افزود  که صندوق با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان توسعه تجارت برای شرکت‌های موفق در این حوزه تسهیلاتی به عنوان جایزه صادراتی در نظر گرفته است.

دکتر ملکی‌فر :

یکی از برنامه‌هایی که صندوق نوآوری که آن شروع شبکه‌سازی صادراتی برای شرکت‌های دانش‌‌ بنیان است. وی دراین مورد ادامه داد: ما کمک می‌کنیم تا این شرکتها به طور مستقل یا در قالب پاویونی در نمایشگاه‌های خارجی حضور یابند. تاکنون ۲۳۰ نمایشگاه خارجی را رصد کرده و می‌توانیم از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در این نمایشگاه‌ها حمایت‌های مفیدی داشته باشیم

وی تاکید کرد: تلاش صندوق نوآوری نیز بر این است تا همه پیش‌نیازهای صادرات را پیش از ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به بازارهای دنیا برای آنها فراهم آورد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا