آیت الکرسی و رمز و رازهای شگفت انگیز

آیه الکرسی آیتی از گنج عرش است

خواندن آیت الکرسی خواصی شگفت انگیز دارد که بر هیچ کسی پوشیده نیست. اگر می خواهید از معجزات شگفت انگیز آیت الکرسی و خواص آن بیشتر بدانید در ایرانکده این متن آسمونی را حتما مرور نمایید.

معجزات و فضیلت های آیت الکرسی

این آیه شریف نزد پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع)دارای اهمیت خاصّی بوده، و با توجه به روایات، در باب فضیلت و ثواب قرائت آیه مذکور، می توان به جایگاه و ارزش آن پی برد. درباره فضیلت و منزلت این آیه، از پیامبر (ص)نقل کردند که آیت الکرسی سید آیه ها و برترین آیه قرآن است. همه خیرهای دنیا و آخرت را دربر دارد . و نزد ساق عرش، خداوند را تقدیس می کند و از گنجینه رحمت در زیر عرش الهی نازل و به پیامبر عطا شده است.
امیرمؤمنان علی(ع) در فضیلت آیت الکرسی فرمودند:باور نمی کنم کسی اسلام را فهمیده باشد یا در اسلام استوار باشد و این آیه را نخواند. آنگاه فرمود:اگر بدانید که در این آیه چیست در هیچ حالی آن را ترک نخواهید کرد ! . (عروت المتقین  ص 3  )

6 راز شگفت انگیز آیت الکرسی

1- آیت الکرسی برای استجابت دعا

در کتاب مهج الدعوات ص316 : در کتاب تحفة الملوک ص212، بعضی از وجود مقدس حضرت ختمی مرتب روایت است که: اسم اعظم که دعا بوسیله آن مستجاب می‌شود در سه سوره قرآن می‌باشد:

الف) سوره بقره: آیة الکرسی آیه 255

ب) در سوره آل عمران آیه 2: الم اللهُ لا اِلهَ اِلا هُوَ الحیُ القَیوم

ج) در سوره طه آیه 11: وَ عَنتِ الوجوهُ لِلحیِّ القیُّوم

2- آیت الکرسی برای شفای هر دردی

در کتاب مفاتیح الجنان راوی می‌گوید: نشسته بودیم که رسول خدا (صلی الله علیه وآله) برما وارد شد و سلام کرد و ما جواب دادیم. سپس فرمود: آیا دعایی را که جبرئیل به من یاد داده به شما تعلیم بدهم که به دوای طبیب محتاج نشوید؟

حضرت علی (ع) و سلمان گفتند: این دوا چیست؟ پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله) فرمود: آب باران را در ماه نیسان بگیرید و بر آن هفتاد مرتبه سوره حمد و آیة الکرسی، فلق، ناس، کافرون وهفتاد و یک مرتبه سوره توحید و هفت روز متوالی صبح و شام از این آب بیاشامید.

3- آیت الکرسی برای شفای بیمار

در کتاب وسائل الشیعه جلد1 ص380؛ در روایات است که: آیت الکرسی را کنار مریض و میت بخوانید و بعد بگوئید «اَللّهُمَ اَخرِجهُ الی رِضا مِنکَ وَ رِضوانٍ اَللّهُمَ اَغفِرلَهُ ذَنبُهُ جَلَّ ثَناء وَجهکَ» بعد آیه سخره که آیه 54 تا 56 سوره اعراف است را قرائت و نیز سه آیه آخر سوره بقره و بعد سوره احزاب را تلاوت که برای بهبودی و شفای موثر است.

4- هنگام عزیمت به سفر بخوانید

از امام موسى کاظم (علیه‎السلام) روایت شد: اگر فردى عازم سفر است، بر در خانه‌اش رو به مسیرى که می‌رود، بایستد و سوره حمد و آیت الکرسى را به سمت مقابل، چپ و راست بخواند. (18)

5- قرائت این آیه راهی به سوی بهشت

پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرمودند: هر کس آیت الکرسى را بعد از هر نماز واجب بخواند، چیزى مانع از ورودش به بهشت نخواهد شد، مگر مرگ. (کنایه از این که وقتی مرگش برسد به بهشت می‎رود. البته باید به این نکته توجه کرد که صرف تلاوت این آیه ملاک نیست بلکه در مورد کسی است که مراقب اعمالش است.) و کسی بر قرائت آن، مواظبت نمی‌کند، مگر آن کس که صدیق و راستگو باشد.  

6- آیت الکرسی برای رفع گرفتاری

در کتاب امالی از شیخ صدوق : امیرالمؤمنین علی (ع) فرمود: اگر بدانید آیة الکرسی چه اندازه با اهمیت و با ارزش است در هیچ حالی آنرا ترک نمی‌کنید. برای رفع مشکلات خود به آیة الکرسی پناه ببرید، اگر مشکلی دارید و یا اگر گرفتارید، اگر بیمارید، اگر تمام درهای این عالم به روی شما بسته است چرا از آیة الکرسی غافل ماندید. با ایمان کامل و اعتقاد به اثر بخوانید و نتیجه بگیرید کما اینکه خواندن و نتیجه گرفتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا