چرا مردان هیز هستند؟

سُکوت وحَشی چشمان بی مُروَت تو کِشانده پای جَهان را به سمت، سیب هَوس

هیز بودن مردان موضوعی است که بسیاری از خانم ها در جامعه از آن شاکی هستند. به عنوان یک خانم به احتمال خیلی زیاد برایتان پیش آمده است که نگاه خیره یک مرد شما را معذب کند و یا حتی برعکس، ممکن است شوهر شما چشم چرانی کند و این عادت بد او شما را کلافه کند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که چرا مردان چشم چرانی می‌کنند؟

آیا تا به حال سعی کرده‌اید که با حرفهای قانع کننده راه‌های مختلف عادت بد چشم چرانی را از سر او بیرون کنید؟

دلایل چشم چرانی در مردان

میزان چشم چرانی در مردان و زنان می‌تواند دلایلی مختلف و متفاوتی داشته باشد . اما طبق تحقیقاتی که انجام شد نمیتوان گفت این رفتار مردان تنوع طلب فقط مختص به جوامع جهان سومی و یا با عقاید خاصی است. بلکه آمار چشم چرانی در کشورهای پیشرفته هم چندان پایین نیست.

دلایلی برای هیز بودن مردان :

محرومیت جنسی از دلایل چشم چرانی مردان متاهل

بسیاری از مردان در روابط جنسی خود با همسرشان رضایت ندارند و دچار محرومیت جنسی می‌شوند. در نتیجه در جامعه، میان دوستان و فامیل به دنبال ارضای نیاز خود می‌گردند، چشم چرانی می‌کنند و این رفتار با گذشت زمان برای آن‌ها تبدیل به عادت می‌شود.

تنوع طلبی جنسی از دلایل چشم چرانی مردان متاهل

تنوع طلبی جنسی زمانی پیش می‌آید که عشق در رابطه جنسی نباشد. زمانی که افراد دچار تنوع طلبی جنسی باشند و در عین حال برای ارضای نیازهای خود دچار محدودیت شوند ممکن است که به رفتارهایی نظیر چشم چرانی روی بیاورند تا بتوانند تا حدی به ارضای نیازهای خود بپردازند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید باید به شرک خود عشق بورزید.

 احساس برتری داشتن

ممکن است همسر شما خودش را از شما بالاتر بداند. او در ذهنش خودش را لایق فردی بهتر از شما میداند و همین موضوع سبب می‌شود که به چشم چرانی روی بیاورد. البته این موضوع فقط مختص به مردان نیست. یکی از مهم ترین علت های چشم چرانی زنان نیز همین حس خود برتربینی است.

چشم چرانی، یک عادت برای مردان

مردان هیز

ممکن است هیز بودن مردان یک عادت از زمان مجردی آنها باشد و بعد از متاهلی هم آن را ترک نکنند. این عادت در دوران مجردی هم اشتباه است ولی وقتی متاهل می‌شوید قضیه فرق دارد. این کار میتواند مستقیما همسر شما را آزار دهد و زندگی را به کام شما تلخ کند.

 به عنوان یک زن به خودتان نمی‌رسید

هر شخصی زیبایی را دوست دارد و از دیدن زیبایی لذت می‌برد و مردها هم از این قاعده مستثنا نیستند. یکی از علل هیزی همین موضوع است. وقتی که شما به خودتان نمی‌رسید طبیعی است که همسر شما به دنبال زیبایی در بقیه زنها باشد.

زمانی که مردان هیز توجیه می کنند:
  • مگه چجوری نگاه کردم؟
  • قضیه رو الکی بزرگش می کنی.
  • تو هم مثل او لباس بپوش تا به تو نگاه کنم.
  • تو بدبین هستی.
  • تو به من شک داری.

همه اینها جوابهایی هستند که در صورت اعتراض به شوهر چشم چران می‌شنوید.

آسیب‌های هیزی مردان

چشم قوی‌ترین ابزار گیرنده اطلاعات حسی است و آستانه تحریک بیشتری نسبت به سایر حواس دارد. بر اساس این فرد چشم چران چون امکان رسیدن به آنچه می‌بیند برایش فراهم نمی‌شود به طور دائم احساس ناکامی می‌کند. احساس ناکامی زمینه بروز انواع اختلالات روحی نظیر افسردگی را برای فرد ایجاد می‌کند.

راههای برخورد صحیح با چشم چرانی مردان

آیا چشم چرانی مردان درمان می شود؟ با مردان چشم چران چگونه برخورد کنیم ؟

مردها به بقیه زن‌ها نگاه می‌کنند و این کاملاً طبیعی است. ولی خیلی از خانم‌ها وقتی می‌بینند که عشق زندگی‌شان چشمش را به دختری جوان‌تر از خودشان که لباسی تنگ به تن نموده و کلی آرایش می‌کند دوخته، ناراحت و حتی عصبانی می‌شوند.

 پنج نکته را در خصوص نحوه برخورد با مردان هیز:

آن وضعیت را همانطور که هست ببینید

یکی از اصلی‌ترین دلایل ناراحتی خانم‌ها وقتی طرفشان چشم‌ چرانی می‌کند، احساس عدم امنیت است و واقعاً به طور بی‌هدفی انرژی‌تان را تلف می‌کند. مطمئناً زمان‌هایی است که از این کار همسرتان خسته و کلافه شدید ولی واقعیت بیولوژیک این وضعیت می‌گوید این کار او هیچ معنا و مفهومی ندارد. این فقط یک میل گذرا است که در ذهن مرد اتفاق می‌افتد و اصلاً به این معنی نیست که او با آن غریبه وارد رابطه نزدیک خواهد شد.

1- حسادت اصلاً زیبا نیست

در هیزی بعضی از مردها ماهرتر از بقیه هستند. ولی در هر حال اکثر آنها این کار را می‌کنند. مسئله اینجاست که شما باید از درون احساس ارزشمندی کنید و اجازه ندهید حس حسادت بر شما غلبه کند. با مقایسه کردن خودتان با زنان دیگر فقط باعث می‌شوید اعتمادبه‌ نفستان روز به روز کمتر و کمتر شود.

2- از ترس اعتماد به نفس بسازید

فقط به خاطر داشته باشید که در چنین موقعیتی به هیچ عنوان زمان آن نیست که ذات رابطه‌تان را زیر سوال ببرید یا درمورد جذابیت خودتان از او سوال کنید. ترس همیشه ترس بیشتری ایجاد می‌کند و به همین دلیل مطمئن شوید که در مورد این مسائل وقتی در شرایط آرام و به دور از ناراحتی و عصبانیت هستید با شریکتان صحبت کنید. از اینها گذشته، همه چیز به اعتماد به نفس شما بستگی دارد، اگر از خودتان راضی باشید، نباید نگاه کردن طرفتان به زن‌های دیگر باعث ناراحتی‌تان شود.

3- از همسرتان بخواهید آن انرژی جنسی را به سمت شما معطوف کند

ممکن است در مورد این موضوع با همسرتان بحث کنید و در کمال ناباوری بشنوید که بله زنان دیگر هم برای او جذاب هستند! به جای اینکه از او بخواهید تمام جزییات آن را برایتان تعریف کند، به او بگویید که خوشحال هستید در میان تمام این زن‌ها، همه آن انرژی جنسی در حریم خصوصی رابطه‌تان به شما تعلق دارد.

4- به خودتان اجازه درخشیدن دهید

ممکن است تا امروز فکر کنیدکه فردی بی ارزش هستید و سر مسائل بسیار ساده، بیهوده و بیخود خودتان را ناراحت کنید. ولی از همین امروز انتخاب کنید از زیبایی و جذابیت خودتان لذت ببرید و بدانید که با اعتماد به خودتان می‌توانید در هر موقعیتی احساس امنیت کنید. رمز موفقیت این است که خودتان را از ترس ناشی از رقابت کاذب دور و اجازه دهید زیبایی‌ زنانه‌اتان بدرخشد!

کلام آخر

خیلی از خانم ها چشم چرانی مردان را یکی از دلایل خیانت می‌دانند. اما باید بدانید که همیشه اینگونه نیست. گاهی اوقات مردها می‌خواهند با این راه به شما بگویند که نیاز دارند تا شما را در ظاهر بهتری ببیند. بنابراین اگر شوهر چشم چرانی دارید درهمان ابتدا او را به خیانت متهم نکنید و سعی کنید با روش، رفتارهای درست و هوش زنانه به درمان هیز بودن بپردازید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا