آبشار در زیر دریا در جزیره موریس در اقیانوس هند

جزیره موریس و آبشار در زیر دریا

خداوند رحمان طبعیتی را به وجودآورد که اضافه بر زیبایی بسیار شگفت انگیز هست که باعث جلب دقت ما انسان‌ها میشود .

تصور کنید در اقیانوس در حال شنا کردن هستیدو ناگهان خود را در حال فرو رفتن در یک آبشار بزرگ و پرشتاب در زیر دریا پیدا میکنید! اگر به جزیره‌اي موسوم به موریس سفر کنید، شنا کردن در آب هاي اطراف آن دقیقا همین حس و همین اتفاق را برایتان رقم می‌زند.

عمق چندان و فرورفتگی ناگهانی در این بخش از اقیانوس هند، توهم وجود آبشار را در این منطقه دریایی ایجاد میکند. به همین خاطر به «آبشار در زیر دریا»نام گرفت.

این آبشار وجود خارجی ندارد اما توهمی که ایجاد میکند به شدت حقیقی به نظر میرسد.

آبشار در زیر دریا با عکس جزیره

موقعیت جغرافیایی

موریس، جزیره‌اي در جنوب غربی اقیانوس هند ، در حدود ۹۰۰ کیلومتری از شرق ماداگاسکار . این جزیره را پرتغالی ها در سال ۱۵۰۵ میلادی کشف کردند. سپس در سال ۱۶۳۸ به مستعمره هلندیان تبدیل شد و به افتخار شاهزاده موریس ناساو، هلندی ها این جزیره را موریس نامگذاری کردند.

عکس این بخش از اقیانوس به قدری حقیقی به نظر می‌رسد که نمیتوان عدم وجود آن را باور کرد. حتی در نقشه هاي گوگل و عکس هایي که از ماهواره هاي ایستگاه فضایی،نیز این فرورفتگی کاملا محسوس هست.

دلیل شکل گیری این پدیده

این پدیده ي جادوئی در نتیجه نشست گل و لای و ماسه هاي اقیانوس هست که به اطراف منطقه موردبحث اکران شده و باعث می‌شوند تا رنگ آب تغییر کرده و این طور به نظر برسد که آبشاری در دل اقیانوس به سمت ناکجا جریان دارد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا