هر روز سرطان می‌گیرید، اما بدن تان آن را شکست می‌دهد

دست سرطان میتونه به جسمت برسه، اما به روحت نه! نه روحت، نه افکارت، و نه قلبت!

طبق تخمین ها، هر روز بین یک تا پنج عدد از سلول‌های بدن شما سرطانی می‌شوند که دستگاه ایمنی بدن آن‌ها را شناسایی می‌کند و از بین می‌برد. ما می‌توانیم چندین بار در هفته به یکی از هولناک‌ترین بیماری‌های دنیا مبتلا شویم، اما بدن بیشترمان ما را نجات می‌دهد.

سلول‌های سرطانی مثل سلول‌های عادی هستند با این تفاوت که آن‌ها به شدت تکثیر می‌شوند. از آنجایی که این سلول‌ها طبیعی به نظر می‌رسند، ممکن است بدن آن‌ها را تشخیص ندهد و مراحل اولیه‌ سرطان می‌تواند با هیچ دردی همراه نباشد. اما وقتی تومور‌ها آنقدری بزرگ شوند که به عصب‌ها فشار آورند، فرد به تدریج درد را احساس می‌کند و دست آخر به پزشک مراجعه می‌کند.

خطر ابتلا به سرطان در افراد مسن

سرطان هزینه‌ای است که ما برای تکامل می‌پردازیم. اگر سلول‌های ما توانایی جهش نداشتند، ما هرگز به سرطان مبتلا نمی‌شدیم، اما در عین حال، تکامل هم پیدا نمی‌کردیم.

سرطان تنها یک بیماری نیست، بلکه بیشتر از ۲۰۰ نوع دارد که همگی دلایل و نرخ مرگ و میر متفاوتی دارند. ریسک ابتلا به سرطان با افزایش سن بالا می‌رود، به طوری که احتمال ابتلا به سرطان در افراد بالای ۸۰ سال، هزار برابر بیشتر از نوجوان‌ها است. مغز ما برای اینکه بتواند کار کند هر روز ۴۰۰ کالری انرژی مصرف کند و همان کالری‌ها را با نرخی ثابت می‌سوزاند.

سرطان

پژوهش محققان

محققان در پژوهشی پی بردند باهوش‌ترین مغز‌ها معمولاً کمترین بازدهی را داشتند. کارآمدترین مغز‌ها یک مشکل را به سرعت حل می‌کردند و سپس وارد یک حالت آماده به کار می‌شدند. مغز ما می‌تواند ۲۰۰ اگزابایت اطلاعات را در خود نگه دارد که تقریباً معادل کل محتوای دیجیتالی‌ است که در دنیای امروز وجود دارد.

گرچه فقط ۲ درصد از وزن بدن متعلق به مغز است، اما ۲۰ درصد از انرژی ما را مغز مصرف می‌کند که در مقایسه با عضلات که ۲۵ درصد از انرژی بدن را مصرف می‌کنند، میزان قابل توجهی محسوب می‌شود. مغز نوزادان ۶۵ درصد از انرژی بدن آن‌ها را مصرف می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا