پنج شگفتی دیدنی  در دنیا

هر چیزی شگفتی خود را دارد حتی سکوت و تاریکی

با ایرانکده در این 5 مورد از شگفتی های دیدنی همراه باشید.

کشف دوباره بزرگترین زنبور جهان پس از ۳۸ سال

دانشمندان بزرگترین زنبور جهان را با طول بال ۶ سانتی متر در جنگل‌های یک جزیره اندونزی دوباره کشف شگفتی کرده اند. این زنبور آخرین بار در ۳۸ سال قبل دیده شد. این زنبور بسیار بزرگ به اندازه انگشت شست یک انسان و همچنین ۴ برابر زنبور عسل اروپایی است.

بچه لاک پشتی که قلبش خارج از بدن می تپد

یک بچه لاک پشت آلبینو که قلب آن بیرون از بدنش رشد کرده بود، برخلاف پیش بینی‌ها زنده ماند. این خزنده کوچک که «هوپ» نام گرفت دارای شرایط نادری است که هنوز در علم دامپزشکی نامگذاری نشده است. «مایک آکیلینا» صاحب این لاک پشت در خانه اش در نیوجرسی از حیوان مراقب می‌کند.

نهنگ ۱۰ تنی در جنگل‌های آمازون پیدا شد

در جنگل‌های آمازون جسد یک نهنگ کوهان دار ۱۰ تنی کشف شد. هر چند دانشمندان تصور می‌کنند حیوان هنگام طوفان به خشکی پرتاب ، ولی هنوز نمی‌دانند چگونه این مسافت را طی کرده است. جسد این حیوان در جزیره Marajo کشف شد.

کشف ماهی یک تنی در ساحل کالیفرنیا

این موجود دریایی عظیم در ساحل جنوب کالیفرنیا کشف شده که به عنوان خورشید ماهی hoodwinker شناسایی شده است. این گونه نادر در سالی که گذشت کشف شد و در نیم کره جنوبی زمین زندگی می‌کند. خورشیدماهی اقیانوسی سنگین‌ترین ماهی استخوان‌دار شناخته شد. میانگین وزن آن به یک تن (۲٬۲۰۰ پوند) می‌رسد.

شگفتی و عکس ماهی عظیم

مورچه دراکولا سریع‌ترین حیوان جهان شد

دانشمندان اعلام کرده اند سریع‌ترین موجود جهان مورچه «دراکولا» است که می‌تواند با سرعت ۳۲۰ کیلومتر برساعت گاز بگیرد. مورچه «دراکولا» می‌تواند فک خود را با سرعت خارق العاده ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت (۲۰۰ مایل برساعت) ببندد که ۵ هزار بار سریع‌تر از پلک زدن است. این در حالی است که چیتا فقط با سرعت ۹۶ کیلومتر برساعت (۶۰ مایل برساعت) می‌دود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا