قدرت نامرئی شدن با تکنولوژی

علم دانش سازمان یافته است. خرد یک زندگی سازمان یافته است.

شرکت آمریکایی هایپراستلث موفق به ساخت گجت نامرئی کننده بدن شده است. این گجت به نام شنل کوانتومی می‌تواند توهم قدرت نامرئی بودن اشیا را در چشم بیننده به وجود آورد.

تکنولوژی نامرئی شدن

این کمپانی  چندین سال مشغول مطالعه، ساخت و آزمایش نمونه‌های آزمایشی گجت نامرئی کننده بدن بوده است. و بالاخره توانست این گجت را در قالب شنل کوانتومی تولید کند.

ویژگی این شنل

قطر این شنل به باریکی یک ورق کاغذ است و به راحتی می‌توان آن را جابجا کرد. این شنل آن‌قدر شی پشت خود را مات می‌کند که خودش محو میشود.

شاید فکر کنید که تکنولوژی به کار رفته در گجت قدرت نامرئی بسیار پیچیده و غیرقابل درک است . اما این شنل طرز کار بسیار ساده‌ای داشته و بر پایه اصول ابتدایی فیزیک (انکسار نور) عمل می‌کند. این شنل پرتو‌های نوری را به نحوی منحرف می‌کند که در چشم بیننده نامرئی می‌شود.

صفحه Lenticular مجموعه‌ای از لنز‌های باریک است که به طور موازی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. از آنجا که لنز‌ها تنها در یک جهت عمل می‌کنند، اگر جسمی عمودی را پشت آن‌ها قرار دهیم، آن شی نامرئی می‌شود

با این تکنولوژی، امکان نامرئی شدن، واقعی شد

لنز‌های عدسی نه تنها نور را منحرف می‌کنند، بلکه انحراف نور باعث ایجاد نقطه مرده می‌شود. یعنی نور از هوا وارد لنز‌های عدسی میشود. سپس در جهت مخالف بازتاب می‌کند و نقطه مرده در وسط دو اشعه نور بازتاب شده به وجود می‌آید. بدین ترتیب شی از چشم بیننده مخفی می‌شود.

البته مفهوم لنز عدسی در این مقاله به طور ساده بیان شد. اما گجت نامرئی کننده بدن صرفا استفاده از یک لنز عدسی نیست. بلکه چندین لایه عدسی با چیدمان حرفه‌ای و تخصصی در چند مرحله در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند تا در نهایت نتیجه مطلوب رسید.

.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا