معرفی 9 قرص مکمل برای پوست و مو

این مکمل‌ها به صورت داروهای نسخه آزاد در داروخانه به فروش می‌رسند. البته بهتر است ابتدا با یک آزمایش خون ساده از میزان کمبود ویتامین ها و مواد مغذی بدنتان مطلع شوید و بعد به سراغ مصرف این مکمل‌های خوراکی بروید.

1-قرص سیستین ب 6 زینک

قرص سیستین ب 6 زینک
قرص سیستین ب 6 زینک

معمولا کمبود ویتامین ب در بدن خودش را به صورت ناخن‌های شکننده و موهای نازک نشان می‌دهد. کمبود زینک یا روی نیز با علائمی مانند ریزش مو و آسیب های بافت ناخن مشخص می‌شود.

این قرص ترکیبی از ویتامین ب و زینک، مکملی مناسب برای کنترل ریزش مو و افزایش استحکام ناخن و مورد استفاده برای خانم ها و آقایان است.
اثرات مثبت این قرص که بعد از مصرف 2 الی 3 ماه مشخص می‌شود عبارتند از :
-افزایش ضخامت مو
-درمان ریزش و پر شدن جای مو

-درمان ناخن های شکننده و استحکام آنها

2-قرص هیر ویت

قرص هیر ویت
قرص هیر ویت

قرص هیر ویت یکی از محصولات پرطرفدار برای رشد مو است. کسانی که به دلایل مختلف مانند استرس، تغییر وزن، رژیم های سنگین و … دچار ریزش و کم پشت شدن موهایشان هستند می‌توانند از این مکمل استفاده کنند. هیر ویت به صورت اختصاصی برای ساختار موی خانم ها تهیه شده است.

مکمل‌های تغذیه ای موجود در این قرص عبارتند از گروه ویتامین های B، فسفر، روی و مس موجود در این قرص با اکسیژن رسانی به ریشه مو باعث افزایش ضخامت و تحریک رشد موی تازه می‌شود.

به دلیل محبوبیت این قرص و وجود نمونه‌های مشابه فیک و غیر اصل، دقت نمایید که حتما محصول اورجینال را تهیه و مصرف کنید.

3-قرص هیالورونیک اسید مای ویتامینز

قرص هیالورونیک اسید مای
قرص هیالورونیک

این مکمل برای بهبود وضعیت و جوانسازی پوست خصوصا جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست صورت میباشند.

هیالورونیک اسید یک قند طبیعی است که در بافت بدن به خصوص پوست، بافت زجاجیه چشم و مفاصل وجود دارد؛ اما با افزایش سن این ماده در بدن کاهش پیدا می‌کند. یکی از وظایف این مکمل آبرسانی به پوست و افزایش رطوبت در بافت‌های همبند است. هیالورونیک اسید قابلیت نگهداری آب و رطوبت تا 1000 برابر وزن خود را داراست.

قرص مای ویتامیز با داشتن مواد مکمل هیالورونیک اسید برای افزایش قوام پوست و همچنین سیلیکا و منیزیم به بهبود علایم پیری و خستگی در پوست کمک می‌کند.

4-قرص بیوتین 

قرص بیوتین 
قرص بیوتین 

قرص‌های مکمل بیوتین در بسته بندی‌های مختلف و از سوی شرکت‌های متفاوت دارویی به بازار ارائه شده‌‎اند. تفاوت آنها در میزان بیوتین موجود و در برندینگ نام تجاری هر شرکت است.

بیوتین یا ویتامین B7 به عنوان یکی از ضروری ترین ویتامین‌ها برای کمک به پوست،ناخن و موست. در درمان ناخن‌های شکسته و آسیب دیده، انواع ریزش مو، زیبایی پوست و کاهش آکنه نتایج مثبت دارد.

ویژگی مهم این ویتامین ناپایداری آن است و برای مدت طولانی در بدن باقی نمی‌ماند. به همین دلیل بایستی با استفاده از مکمل های خوراکی کمبود آن را در بدن تامین کرد.

مصرف مکمل های بیوتین نیز بعد از دو الی سه ماه در وضعیت استحکام ناخن و درخشندگی موها مشخص می‌شود.

5-کپسول هیر برست

کپسول هیر برست
کپسول هیر برست

هیر برست در سالهای اخیر با ارائه محصولات مکمل پوست و مو موفق شد که توجه مصرف کنندگان زیادی را به خودش جلب کند. علاوه بر مکمل‌های خوراکی، انواع شامپو و نرم کننده نیز به گروه محصولات این شرکت افزوده شده‌اند.

ویتامین های تشکیل دهنده آن عبارتند از بیوتین، زینک، سلنیوم،و آمینو اسیدهای ضروری. نتیجه مصرف این محصول نیز داشتن موهای ضخیم، پرپشت و کمک به تسریع رشد موها است.

معمولا برای نتیجه بهتر حداقل سه دوره از این مکمل استفاده می‌کنند.

6-کپسول هیرتامین

-قرص هیرتامین
کپسول هیرتامین

همان طوری که می‌دانید دلایل ریزش مو مختلف است ولی همگی یک نتیجه دارند؛ از دست دادن موها به هر دلیلی که صورت بگیرد مساله خوشایندی نیست.

کپسول های هیر تامین با تاکید بر جلوگیری از ریزش مو فرموله شده‌ و برای خانم ها و آقایان قابل استفاده هستند.

مواد مکمل تغذیه‌ای در این کپسولها عبارتست از ویتامین‌های گروه ب ، ویتامین A، آلوورا، فلفل، زردچوبه و ویتامین D3.

فلفل با تحریک خونرسانی به ریشه مو به رشد مجدد موها کمک می‌کند و خواص ضد باکتریایی زرچوبه نیز برای بهبود فولیکول های مو و کمک به سلول‌های آسیب دیده است.

توصیه مصرف این مکمل نیز سه دوره پیوسته برای گرفتن نتیجه بهتر است.

7-کپسول بیوتی هلث

کپسول بیوتی هلث
کپسول بیوتی هلث
  • کمک به کاهش ریزش مو، ضخیم شدن موهای نازک شده، افزایش حجم و درخشندگی آنها
  • کمک به افزایش استقامت ناخن‌ها و جلوگیری از شکسته شدن آنها
  • کمک به حفظ سلامت پوست
  • افزایش انرژی بدن

8-قرص یونی زینک

قرص یونی زینک
قرص یونی زینک

یونی زینک نوعی مکمل غذایی است که در ساختار آن علاوه بر روی، از ویتامین بی و سی نیز استفاده شده است. ترکیب منحصر به فرد این دارو می تواند موجب تقویت پوست، مو و ناخن شود. بسیاری از قرص های حاوی زینک با دستگاه گوارش همخوانی ندارند اما این قرص فاقد عوارض گوارشی است و کمترین علائم را دارد.

9-زینک پلاس

زینک پلاس
زینک پلاس

ماده معدنی “روی” یا همان زینک مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده مکمل یا قرص زینک پلاس است. به جز این عنصر ترکیبات دیگری نیز در این مکمل وجود دارد که آن را به نوعی مولتی ویتامین مینرال تبدیل می‌کند. املاح معدنی همچون کلسیم و آهن نیز می‌توانند به زینک پلاس افزوده شوند، اما اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده این مکمل همان “روی” است. بنا بر تحقیقات و گزارش‌های مختلف بیش از ۷۵ درصد از مردم جهان دچار کمبود عنصر روی هستند و یکی از دلایلی که امروزه بسیاری از افراد دچار ریزش مو، مشکلات پوستی و ناخن‌ها می‌شوند کمبود عنصر روی در بدن است.

تفاوت یونی زینک و زینک پلاس

به طور کلی در ترکیبات یونی زینک و زینک پلاس از روی استفاده شده است و از نظر عملکردی نیز نمی توان تمایز چندانی بین آنها ایجاد کرد. اما آنچه این دو مکمل غذایی را از یکدیگر متمایز می کند وجود ویتامین های سی و بی در ترکیبات یونی زینک است. همچنین در این مکمل غذایی از کلسیم نیز استفاده شده است.

مکمل‌های زینک تنها شامل همین عنصر می‌شوند و برای تأمین سایر ویتامین‌ها و املاح معدنی مورد نیاز بدن لازم است از سایر مکمل‌ها و مواد غذایی استفاده کرد، اما زینک پلاس با ترکیبات بیشتر تولید شد تا سایر مواد مورد نیاز را نیز برای بدن تأمین سازد. زینک پلاس معمولاً حاوی ویتامین‌های گروه (ب) همچون ویتامین‌های B1، B2، B3، B5، B7، B9 و ویتامین C، املاح معدنی چون آهن و کلسیم است. ترکیب این ویتامین‌ها و املاح معدنی در کنار باعث هم‌افزایی اثرات مثبت آن می‌شود.

سخن پایانی

این روزها مکمل‌های ویتامین پوست و مو به‌راحتی در دسترس‌اند، اما مصرف خودسرانه‌ی هیچ مکملی توصیه نمی‌شود، بلکه مکمل‌های ویتامین باید متناسب با نیاز بدن و بنابر تشخیص پزشک مصرف شوند. تشخیص کمبود ویتامین به‌طور قطعی نیز معمولا نیازمند انجام آزمایش خون است. خلاصه اینکه جهت پیشگیری از اُوِردُز ویتامینی از مصرف خودسرانه‌ی داروهای مکمل اکیدا خودداری کنید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا