مسابقه بین المللی نجوم به مناسبت دهمین سالگرد تاسیس(IAU)

نامگذاری سیارات جدید توسط تلسکوپ فضایی جیمز‌ وب

تلسکوپ فضایی جیمز وب (James Webb Space Telescope به اختصار JWST) یک تلسکوپ فضایی است که عمدتاً برای مطالعه اخترشناسی فروسرخ وسیارات طراحی شده‌است. قدرتمندترین تلسکوپی که تا به حال به فضا پرتاب شده‌است، وضوح و حساسیت فروسرخ بسیار بهبودیافته، به آن اجازه می‌دهد تا اجرام و سیاراتی که برای تلسکوپ فضایی هابل بسیار قدیمی، دور و کم نور هستند، را مشاهده کند.

IAU به دنبال نام‌هایی است برای سیارات جدید که فرهنگ ها را در سراسر جهان تشخیص دهد.

از شماره گذاری علمی کسل کننده سیارات فراخورشیدی الهام نمی گیرید؟ فرصتی برای شما وجود داردکه بوسیله آنها به فرهنگ های انسانی، دنیای بیگانه و ستاره میزبان آن را نام ببرید.

اتحادیه بین المللی نجوم (IAU) به مناسبت دهمین سالگرد تأسیس دفتر خود مسابقه ای را برگزار میکند. که برای گسترش نجوم، مسابقه نامگذاری 20 سامانه فراسیاره ای که تلسکوپ فضایی جیمز وب (JWST) رصد خواهد کرد، برگزار می کند. (IAU مسئول همه نام‌ها در فضا است.)

هدف از برگزاری این مسابقه


هدف این مسابقه، NameExoWorlds 2022، پیوند ستاره‌شناسان حرفه‌ای و عموم مردم است.
این فرصت نام‌گذاری 20 سیاره فراخورشیدی منتخب، همراه با ستاره‌های میزبانشان را فراهم می‌کند.در عین حال پیوندهایی از فضا و سیارات ایجاد کند که علم به فرهنگ های مختلف روی زمین نیاز دارد .

تلسکوپ فضایی جیمز وب سیارات بی شماری را مطالعه خواهد کردکه تمامی مردم شانس این را دارند که با نام بردن یکی از اسامی در فرهنگ کشور خود دراین مسابقه شرکت نمایند.ترکیب علم و فرهنگ می تواند دنیایی بهتر برای زندگی مردم به وجود آورد.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا