طول عمر بیشتر با نوشیدن چای

پژوهشی تازه نشان داده که نوشیدن چای دم کرده می‌تواند خطر مرگ و میر را کاهش دهد

پژوهشگران می‌گویند افرادی که دو فنجان یا بیش‌تر در روز چای می‌نوشند طول عمر بیشتر دارند. و در مقایسه با افرادی که چای نمی‌نوشند بین ۹ تا ۱۳ درصد کم‌تر در معرض خطر مرگ و میر قرار می‌گیرند.

به گزارش فرارو به نقل از گاردین، یافته‌ها حاکی از آن است که فارغ از آن که فرد شیر یا شکر را به چای خود اضافه کرده است. و یا چای را در دمای مطلوب می‌نوشد یا خیر نتیجه تاثیر مثبت چای بر طول عمر یکسان بوده است.نتیجه این پژوهش برای کسانی که نوشیدن یک فنجان چای را از لذت‌های زندگی می‌دانند خوشایند است.

نتایج پژوهش در نشریه Annals of Internal Medicine

تاثیر چای بر روی طول عمر حتی در صورتی که فرد شیر یا شکر را به چای می‌افزایند و یا دمای مطلوب برای نوشیدن را رعایت نکنند نیز مشهود است. هم چنین، نتایج نشان دادفارغ از ارتباط ژنتیک با سرعت تاثیر متابولیسم کافئین بر بدن افراد نتیجه مصرف چای یکسان است.

پژوهشگران مؤسسه ملی سلامت بریتانیا برای انجام این پژوهش از داده‌های بانک زیستی بریتانیا استفاده کردند. که در آن ۸۵ درصد از نیم میلیون مرد و زن ۴۰ تا ۶۹ساله گزارش دادند که به طور منظم چای می‌نوشیدند. از این تعداد، ۸۹ درصد گفتند که چای سیاه را نوشیده‌اند. این مطالعه با ارائه پرسشنامه‌ای در فاصله سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۰ انجام شد و بیش از یک دهه پیگیری شد.

«فرناندو رودریگز آرتالخو» استاد پزشکی پیشگیرانه و بهداشت عمومی در دانشگاه مستقل مادرید نتیجه این پژوهش را «پیشرفتی قابل توجه» توصیف کرده است. او گفت که پیش‌تر بخش اعظم مطالعات در این باره در آسیا است جایی که چای سبز بیش‌ترین مصرف را دارد . و تعداد محدود و اندکی از مطالعات در خارج از قاره آسیا درباره تاثیر چای میباشد.

فرناندو رودریگز آرتالخو افزود:

مصرف منظم چای سیاه با کاهش متوسط مرگ و میر و به ویژه بیماری‌های قلبی عروقی طی ده سال در میانسالان عمدتا سفید پوست همراه است.

این مطالعه به طور قطعی ثابت نکرد که چای عامل مرگ و میر کمتر مصرف کنندگان چای است. زیرا نمی‌توان سایر عوامل سلامتی مرتبط با مصرف چای را در نظر نداشت».

«گاردین» گزارش داد که براساس بزرگترین مطالعات،نوشیدن قهوه یا چای ممکن است با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل مرتبط باشد. همچنین پژوهشگران دانشگاه پزشکی تیانجین در چین آزمایشاتی انجام دادند. که مصرف دو تا سه فنجان قهوه و یا سه تا پنج فنجان چای در روز و یا ترکیبی از آن دو به میزان چهار تا شش فنجان در روز باعث کاهش خطر ابتلا به زوال عقل و سکته مغزی می‌شود. و همچنین آزمایش دیگری برای کسانی که سه فنجان قهوه و دو تا سه فنجان چای در روز نوشیدند انجام گرفت. و مشخص شد ۳۲ درصد کم‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی قرار داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا