سفر یک روزه اطراف تهران

تنگه واشی، حداقل یک بار باید ببینید!

برای افرادی که هم عاشق سفرند و هم شغل و زندگی شهری آنهارا اسیرکرده است. سفر یک روزه کوتاه مدت به اطراف شهر می‌تواند گزینه خوبی برای تجدید قوای جسمی و روحی باشد. در این مقاله ایرانکده قصد دارد شما را با یکی از خوش آب و هواترین ییلاق‌ها و جاهای دنج اطراف تهران آشنا کند.

تنگه واشی

یکی از جذاب‌ترین مقاصد طبیعت گردی و جاهای دیدنی اطراف تهران برای سفر یک روزه «تنگه واشی» است. این تنگه که در بیست کیلومتری فیروزکوه قرار دارد به آبشار زیبایی به نام آبشار «ساواشی» ختم می‌شود.

در واقع این منطقه شامل دو تنگه به نام‌های تنگه «سا» و تنگه «واشی» است. به همین دلیل آبشار انتهای مسیر تنگه را ساواشی می نامند.

برای اینکه به آبشار برسید، ابتدا باید حدود ۲۵۰ متر در تنگه اول پیاده‌روی کنید تا به دشت «ساواشی» برسید. از آنجا حدود ۱۷۰۰ متر در دشت پیاده‌روی دارید تا به تنگه دوم برسید. مسیر تنگه دوم تا رسیدن به آبشار ساواشی هم حدود ۸۰۰ متر است.

در طول مسیر پیاده‌روی از میان دیوارهای سنگی بلند عبور خواهید کرد که به‌خاطر وجود چشمه و آبشارهای پلکانی کوچک و بزرگ، خواه‌وناخواه خیس می‌شوید و برای ساعاتی گرمای تابستان را فراموش می‌کنید. تنگه واشی حدود 160 کیلومتر از تهران فاصله دارد و برای رسیدن به آن باید مسیری نزدیک دوساعته را طی کنید. برای رفتن به تنگه واشی باید عاشق پیاده‌روی باشید و آب‌بازی را هم دوست داشته باشید!

سفر یک روزه به تنگه واشی جذاب

بهترین فصل سفر به تنگه واشی

بهترین فصل سفر به تنگه واشی تابستان است. در زمستان و پاییز به علت کوهستانی بودن منطقه، هوا بسیار سرد است و عبور از آب سرد تنگه تقریبا غیر ممکن است.

پیشنهاد خاص ما برای کسانی که بیش از یک روز برای سفر آخر هفته‌ای وقت دارند این است که حداقل یک شب را در فیروزکوه که در نزدیکی این تنگه است، سپری کنند. به ویژه برای تابستان، تجربه یک شب خوابیدن زیر پتو و بیدار شدن در هوای دلچسب و مطبوع خنکای دم دمای صبح لذتی عجیب دارد! در فیروزکوه می‌توانید در کلبه‌های چوبی و اقامتگاه‌های خاص و جذاب اقامت کنید.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا