گودال های ماه، پناهگاه های کاشفان آینده باشند

بررسی‌های جدید پژوهشگران در آینده کاشفان می‌توانند از گودال های ماه به عنوان یک پناهگاه خوب استفاده کنند.

پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس معتقدند در آینده و در صورت سفر به ماه گودال ها می توانند به عنوان پناهگاه و یک پایگاه دنج شرایط یخبندان و گرمای سطح ماه را پوشش دهند. تحقیقات جدید نیز نشان می دهد این گودال ها در تمامی شرایط دارای دمای ثابت و راحتی خواهند بود.

 پژوهشگران دانشگاه کالیفرنیا در بررسی اخیر خود متوجه شدند گودال های روی سطح ماه دارای دمای ثابت ۶۳ درجه فارنهایت خواهند بود که تغییر نمی کند. دمای ماه‌در طول روز به ۲۶۰ درجه و در شب به منفی ۲۸۰ درجه می رسد . این گودال ها می توانند یک پایگاه و پناهگاه خوب باشند. به دلیل نوسانات شدید دما درماه کاشفان آینده از این گودال ها به عنوان مکان امیدوار کننده ای برای ساخت یک پایگاه استفاده خواهند کرد.

گودال ها

 تاکنون ۲۰۰ گودال در سطح ماه رصد و که احتمالاً برخی از آنها به دالان های گدازه تعلق دارند. این دالان ها دارای سقفی هستند که امکان دارد بریزد و تبدیل به یک گودال باز شود. به گفته تایلر هوروات پژوهشگر ارشد این پروژه در بین ۲۰۰ گودال شناسایی شده ۱۶ مورد از آنها دارای دالان‌های گدازه های فروریخته هستند. علاوه بر آن این دالان ها می توانند منبعی از یخ قطبی نیز باشند. طبق بیانیه دانشگاه کالیفرنیا دمای گودال ها توسط داده های مدارگرد شناسایی ماه ناسا بررسی شده است.

 این مدارگرد یک فضاپیما است که با چرخش به دور ماه تصاویری را از سطح آن ارسال میکند. به عنوان مثال یکی از گودال های بزرگ ، توسط این مدارگرد در منطقه‌ای به نام دریای آسایش قرار دارد که حدود ۱۰۰ متر عمق دارد. به دلیل وجود یک برآمدگی درون این گودال امکان گرم شدن بیش از اندازه آن در طول روز وجود ندارد و همچنین گرما در شب حفظ خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا