واردات محصولاتی که مشابه داخلی دارند ممنوع است

حمایت از کالای ایرانی

رییس جمهور گفت واردات محصولاتی که نمونه داخلی دارند و موجب ایجاد مشکل برای تولید داخلی می شود ممنوع است. و با آن مقابله میکنیم چرا که این از تاکیدات مهم رهبر معظم انقلاب است.

درباره واردات محصولات مشابه داخلی ممنوع به گزارش ایرانکده به نقل از خبرگزاری مهر: ابراهیم رییسی، رئیس جمهور پس از استقبال رسمی در فرودگاه اراک در اولین برنامه خود از دو شرکت آذر آب و هپکو بازدید کرد.

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تولید تجهیزات فنی مهندسی و صنعتی برای کشور ایجاد قدرت می‌کند. و توسعه واحدهای صنعتی که دارای دانش تخصصی هستند از اولویت‌های دولت سیزدهم است.

رئیسی با اشاره به مقابله با مافیای واردات گفت: واردات محصولاتی که نمونه داخلی دارند و موجب ایجاد مشکل برای تولید داخل شود ممنوع است. و با آن مقابله می‌کنیم چرا که این مهم از تأکیدات رهبر معظم انقلاب است.

هیأت وزیران به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ممنوعیت خرید کالاهای خارجی دارای تولید مشابه داخلی را تصویب کرد.

واردات محصولات مشابه داخلی ممنوع

در راستای حمایت دولت از تولید ملی، ممنوعیت خرید تعداد کالاهای خارجی که دارای مشابه تولید داخل هستند. با اضافه شدن هشت کالای جدید به ۴۸۶ رسید. این هشت نوع کالای جدید شامل شبکه‌‌های نسل جدید NGN، سیستم مدیریت شبکه مخابراتی (HSS/SBC/OSS/BSS/NMS). رادیو ترانک، DWDM/ROADM تا طول موج ۱۰۰G، SDH نوری تا ۱۶ STM، تجهیزات پسیو دسترسی نوری (FTTX)، تجهیزات اکتیو FTTX ( (ONU/ONT. مفصل‌های مخابراتی و متعلقات (مسی و نوری) هستند. به گزارش ایسنا، از سال ۱۳۹۳ برای حمایت از تولید ملی در چند نوبت لیست‌هایی برای ممنوعیت واردات کالاهای مشابه تولید داخل از سوی دستگاه‌های دولتی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشنهاد کردند. هر سال پس از آنکه این لیست‌ها از سوی هیئت وزیران مورد بررسی قرار گرفت و تأیید شد، برای عملیاتی شدن ابلاغ می‌شوند که بدین ترتیب واردت آنها برای دستگاه‌های دولتی ممنوع می‌شود.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا