وصول درآمد حاصل از فروش نفت 580 درصد افزایش یافت

دکترخاندوزی وزیر اموراقتصادی و دارایی:

سخنگوی اقتصادی دولت گفت:

درآمد حاصل از فروش نفت و میعانات و درآمد حاصل از مالیات در ۴ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب ۵۸۰ و ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش ایرانکده به نقل از ایرنا، خاندوزی امروز (چهارم مرداماه) در نشست خبری درخصوص درآمد حاصل از فروش نفت اظهارکرد :
با توجه به افزایش صادرات نفتی و نرخ تبدیل ارزی در بودجه سال ۱۴۰۱، شاهد افزایش ۵۸۰ درصدی وصول درآمد حاصل از صادرات نفت و میعانات به خزانه در ۴ ماهه نخست امسال بودیم .
این موارد از موارد ذیل تبصره ۱۴ بود که سبب شد دولت با تنخواه کمتری وضع مالی خود را سامان دهد.

وی افزود:
از رشد۴۸ درصدی درآمدی منابع بودجه نسبت به مدت مشابه پارسال و افزایش ۱۶ درصدی هزینه‌ها خبر داد. و اضافه نمود: دولت روی این موضوع متمرکز بود تا بتواند درآمد پایدار بیشتری کسب کند. این یعنی جبران کسری بودجه در دستور کار دولت بود و در ۴ ماهه نخست امسال محقق شد

دستورکاری برای افزایش قیمت بنزین در سال جاری وجود ندارد

خاندوزی در پاسخ به اینکه آیا آمار دقیقی از مصرف بنزین در کشور دارید و اینکه گمانه‌زنی‌ها برای واردات بنزین صحت دارداظهار کرد:
با توجه به تولید بنزین که در کشور انجام می‌شود، دقت آماری خوبی وجود دارد. و همچنین نسبت به مصرف هم آمار موجود است.
اما سیاست دولت با توجه به دستوررئیس جمهوری مبنی بر افزایش نیافتن قیمت، تلاش داریم تا از راه‌های دیگر شرایط طوری باشدکه مصرف بنزین افزایش نیابد و نیاز به واردات بنزین نداشته باشیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: ۵ ماه است که طرح آزمایشی بنزین اجرا و اکنون متوقف شده،  قرار است این طرح انجام شده بررسی شود و اگر نیاز به اصلاحات یا توسعه دارد انجام شود، هنوز تصمیم‌هایی اتخاذ نشده است. اگر هر تصمیمی هم گرفته شود، برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ نداریم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا