راز موفقیت انسان های بزرگ چیست؟

می‌توان گفت رازهای موفقیت افراد از یک الگوی رفتاری طبعیت می‌کنند و رازهای موفقیت افراد بزرگ چیزی نیست جز آنچه ما در ایرانکده بازگو می‌کنیم.

افراد بزرگی که توانستند موفق شوند و حتی توانستند میلیاردر شوند، هیچ کدام در خانواده‌های ثروتمند بزرگ نشدند، اما ثروتمندان خود ساخته هستند.

رازهای موفقیت افراد بزرگ مانند بیل‌گیتس چیزی فراتر از پدر پولدار، برنده‌شدن وجوه نقدی و… است.

رمز موفقیت این افراد در اراده و پشتکار، ایده‌های عالی، استفاده درست از فرصت‌هاست که آن‌ها را به غول‌های بزرگ اقتصادی دنیا بدل کرده است.

در این مطلب رازهای موفقیت افراد بزرگ را با شما در میان می‌گذاریم تا با الگوبرداری از آن‎‌ها در مسیر موفقیت قدم بگذارید.

 پول را هدف اصلی خود قرار نمی‌دهند

رازهای موفقیت و پول فراوان

اگر فکر می‌کنید که هدف اصلی افراد موفق به دست آوردن پول است، سخت در اشتباهید. اگر فقط به خاطر پول کار کنید، هرگز به جایی نخواهید رسید. سعی کنید در کنار هدف اصلی خود، پول را به عنوان یک هدف جانبی از کار سخت و مطالعه‌ی فراوان در نظر بگیرید. افراد موفق همیشه با در نظر گرفتن وضعیت بازار و کسب‌وکارهای رو به رشد، ایده‌ای را مطرح و روی آن سرمایه‌گذاری می‌کنند.

پزشکی که برای تشخیص راه درمان یک بیمار تلاش می‌کند، وکیلی که به هر ترفندی متوسل می‌شود تا در دادگاه برنده شود. مهندسی که با وسواس نقشه‌ای طراحی می‌کند تا یک ساختمان بی‌نظیر بسازد، همه به یک هدف فکر می‌کنند. در مسیر موفقیت، هیچ تفاوتی میان این مشاغل پُردرآمد و یک شاعر، موسیقی‌دان یا هنرمندی که یک تابلوی نقاشی را خلق می‌کند وجود ندارد. افراد موفق، تا جای ممکن زندگی خود را وقف مال‌اندوزی نمی‌کنند.

راز موفقیت بیل‌گیتس :

رازهای موفقیت و عکس بیل گیتس

بیل‌گیتس ثروتمندترین مرد جهان است که ۱۱ سال متوالی برنده این عنوان بوده و دارایی او در حدود ۵۱ میلیارد دلار محاسبه می‌شود.

وی در سن ۴۳ سالگی ثروتمندترین مرد جهان بود.

الگوی ثروتمندشدن در قرن بیست‌ویکم را به کسی جز بیل‌گیتس نمی‌توان لقب داد.

درگفته های او می‌توان به این نکته رسید که…

او در هیچ لحظه‌ای از زندگیش به ثروتمند شدن فکر نمی‌کرده است بلکه فقط کارهایی را انجام می‌داده که عاشق آن‌ها بوده‌است.

پیشنهاد بیل‌گیتس به شما برای موفقیت این است:

تعداد افرادی که حاضرند برای تحقق رؤیاهای خود، هزینه بپردازند و فداکاری کنند انگشت‌شمار است. اگر کسی از ابتدا به شما بگوید که برای رسیدن به هدف‌تان دقیقا به چقدر زمان و چه مقدار مطالعه نیاز دارید. احتمالا هرگز آن کار را شروع نخواهید کرد. اما یک فرد موفق که ساعت‌های طولانی را صرف پرداختن به کار مورد علاقه‌اش می‌کند، این را نه یک موفقیت صرف که در واقع یک تغییر شگرف در شیوه‌ی زندگی‌اش در نظر می‌گیرد. به یاد داشته باشید که در راه موفقیت، باید همه چیز حتی اشتباهاتی را که در طول مسیر مرتکب می‌شوید. بپذیرید و بدانید زمانی که بر موانع راه غلبه می‌کنید، موفقیت برای شما شیرین‌تر خواهد بود.

صبور هستند چون موفقیت نزدیک است

در دنیای امروز، همه می‌خواهند یک شبه به موفقیت برسند. کافی‌ست به رشد روزافزون فضاهای مجازی و رسانه‌های اجتماعی نگاه کنید. افراد موفق، اغلب یک‌شبه به موفقیت دست نیافته‌اند، بلکه سال‌ها طول کشیده است تا به آن رسیده‌اند. تعجبی ندارد که بسیاری از کودکانی که در خانواده‌های ثروتمند متولد شدند، ستارگان فیلم‌ها و یا برندگان مسابقات شرط‌بندی، در نهایت کارشان به افسردگی، اعتیاد به الکل و مواد مخدر می‌کشد.

چون آنها می‌دانند که زمانی را صرف نکردندو تلاشی نکردند تا مستحق آن باشند و بنابراین ارزشی برایشان ندارد. اعتماد به نفس این افراد نیز بسیار پایین است. شادترین افراد کسانی هستند که در طول زمان با تلاش خود به اهداف‌شان می‌رسند. در این راه چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و فراز و نشیب‌هایی را تجربه می‌کنند که سبب قوی‌تر شدن آنها می‌شود.

 افراد موفق منابع مالی خود را مدیریت می‌کنند

مدیریت منابع مالی به خصوص مدیریت پول یکی از عوامل مؤثر در موفقیت افراد در بلندمدت است. البته این مورد نیاز به برنامه‌ریزی دارد و عادت کردن به آن کمی زمان‌بر به نظر می‌رسد؛ اما کاری ارزشمند است و ثمره آن در راستای دستیابی به اهداف مورد نظر بسیار شیرین می‌شود.

اهدافی مشخص برای خود دارند

در رازهای موفقیت همه افراد در زندگی باید هدفی داشته و برای دست‌یابی به آن تلاش کنند؛ به عبارت دیگر، هدف‌گذاری در زندگی به منزله انگیزه و امیدی مضاعف برای ادامه مسیر هر فرد است. بنابراین تا زمانی که هدفی در زندگی داشته باشید، انگیزه‌ای برای پیشرفت و دستیابی به آن دارید و در جهت موفقیت نیز تلاش می‌کنید. در همین راستا، از افراد باتجربه و موفق یاد گرفته و اهداف خود را یادداشت کنید تا بتوانید مسیری مناسب برای رسیدن به هدف خود ترسیم کنید. در چنین شرایطی، از مسیر اصلی منحرف نشده و با سرعت بهتری در جهت موفقیت گام برمی‌دارید.

آن‌ها با سایر افراد موفق در ارتباط هستند

به طور کلی، دوستی با افراد موفق و کسانی که به آن‌ها اعتماد دارید، موجب می‌شود تا همواره انگیزه کافی برای تلاش و کار داشته و در نهایت به موفقیت برسید. امروزه شبکه‌سازی دوستان از طریق شبکه‌های اجتماعی بسیار رایج است که از این طریق می‌توانید فعالیت‌های افراد موفق جامعه خود را رصد کند و متناسب با اهداف خود از آن‌ها الهام بگیرید.

 افراد موفق با قاطعیت سخن میگویند

به طور معمول، افراد موفق به ندرت از جملاتی مانند «مطمئن نیستم» یا «فکر می‌کنم» استفاده می‌کنند چرا که آن‌ها شخصیتی قوی از خود به نمایش می‌گذارد و می‌دانند که پذیرش سخنی که با قاطعیت ارائه نشود، برای سایرین و افراد عادی دشوار است.

راز موفقیت ثروتمند ترین فرد جهان را می‌دانید؟

ایلان ماسک مدیر عامل شرکت تسلا موتورز معتقد است برای موفقیت باید اشتیاق داشته باشید.

رازهای موفقیت و عکس ایلان ماسک
Elon Musk

ثروتمند ترین فرد جهان راز موفقیت را اشتیاق برای رسیدن به هدف می‌داند و معتقد است مشکل رسیدن افراد به موفقیت «نبود اراده» نیست، بلکه «نبود راه‌حل» است و تنها چیزی که می‌تواند سرانجام شما را به راه حل برساند، اشتیاق پیدا کردن آن است.


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا