درمان ریزش مو و موخوره فقط با یک روغن

آیا با دردسرهای مختلف مو مانند ریزش، موخوره، خشکی و شکنندگی مو دست و پنجه نرم می‌کنید؟ تاکنون راه‌های زیادی را برای درمان مشکلات خود جستجو کردید. اگر هیچکدام از روش‌ها برای شما موثر واقع نشدند، ایرانکده یک راه حل طبیعی و آسان و بدون عوارض را به شما پیشنهاد می‌کند که آن درمان ریزش مو با کندش است.

با روغن کندش با ما کلام آخر همراه باشید

روغن کندش چیست؟

شاید نام کندش زیاد به گوشتان رسیده است مخصوصا اگر مشکل ریزش مو و موخوره داشته باشید ، بر اساس تحقیقاتی که در طب سنتی صورت گرفت، روغن کندش اصل برای درمان ریزش مو و موخوره و تقویت ابرو و تحریک رویش مجدد مو بسیار مفید است . همچنین از آن می توان برای درمان سینوزیت و مشکلات سینوسی استفاده کرد .

کندش نام گیاهی با پایه کوتاه، و گل‌های زرد رنگ و ریشه‌های قویست که در مزارع هندوستان می‌روید. روغن کندش را از ریشه این گیاه می‌گیرند که بویی بسیار تند و داخل آن رنگ سفید مایل به زرد دارد. ترکیباتی که در ریشه گیاه کندش وجود دارد سمی است و می‌تواند برای انسان کشنده و خطرناک باشد. به همین دلیل روغن کندش مصرف خوراکی ندارد و فقط از آن به عنوان یک داروی موضعی برای پوست و مو استفاده می‌شود.

طرز کاشت گیاه کندش

بهترین فصل برای کاشت این گیاه، فصل بهار است، بدین صورت که بذر درون یک گلدان و در گلخانه رشد می‌کند. وقتی که به اندازه کافی رشد کرد می توانید در فصل تابستان به محل دائمی خود منتقل کنید. به دلیل اینکه این گیاهان اندازه کوچکی دارند، در فصل زمستان آن را می کارند و زمانی که فصل تابستان فرا رسید به اندازه کافی رشد کرده است.

وقتی که اندازه گیاه کندش به حدود ۱۰ سانت رسید و کاملا ریشه داد موقع برداشت آن است که در یک گلدان جدا و در سایه نور خورشید قرار دهید تا ریشه آن قوی شود.

روش مصرف برای رشد موی سر و ابرو

برای گرفتن نتیجه گرفتن از روغن کندش، آن را به مدت شش تا هشت ماه به طور مداوم و هر هفته سه بار روی سر خود بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه سر خود را بشویید. شاید در روزهای ابتدایی، ریزش مو ادامه داشته باشد؛ اما نگران نشوید و به مصرف ادامه دهید تا نتیجه دلخواه را ببینید. پس از دو ماه کرک‌های ریزی روی پوست سرتان می‌بینید. ممکن است در ماه‌های ابتدایی نیز تأثیر خوبی از این روغن ببینید، اما برای ماندگار شدن نتیجه، بهتر است این درمان را تا شش ماه ادامه دهید. توجه داشته باشید که رشد عادی موها بین یک تا یک ونیم سانتی‌متر در ماه است؛ اما برای موهایی که در گذشته ریخته و مجدداً در حال رشد هستند، این مقدار کمتر از یک سانتی‌متر است.

برای رشد مجدد ابرو، هر هفته سه شب ابروی خود را با شامپو بچه بشویید و بعد از خشک کردن آن، مقداری روغن کندش را با پنبه روی ابرو ماساژ بدهید و صبح ابرو را بشویید. مدت استفاده از کندش برای ابرو و موی سر به یک میزان است.

خواص روغن کندش برای مو

با توجه به تمام فوایدی که این روغن برای مشکلات مختلف سلامتی ما دارد. خواص روغن کندش برای مو یکی از مزایای برجسته آن است که باعث شده بسیار مورد توجه قرار بگیرد. از جمله مزایای روغن کندش برای رشد مو :

افزایش رشد مو

مواد معدنی و ویتامین‌های زیادی که در این روغن وجود دارد می‌تواند باعث تغذیه فولیکول مو شده و به افزایش رشد مو کمک کند. با مصرف مداوم این روغن ابتدا شاهد رویش موهای کرکی خواهید بود که به مرور زمان تقویت و به موهای قوی و محکم تبدیل می‌شوند.

تقویت مو

در خانم ها ممکن است با استفاده متعدد از رنگ ها و حالت دهنده های شیمیایی موهایشان آسیب ببیند. نور خورشید و اشعه ماورابنفش نیز از عوامل دیگر آسیب به موها می باشد . برای تقویت موهای خود می توانید از روغن کندش استفاده کنید. به این صورت که چند ساعت قبل از حمام آن را بروی موهای خود بمالید .

همچنین اگر مایلید تاثیر این روغن روی فولیکول های موی شما بیشتر نفوذ کند ، بهتر است که قبل از مصرف مقداری آن را گرم کنید .

محفاظت از پوست سر

منظور از این عنوان کنترل شرایط PH ، میزان رطوبت و چربی سر می باشد . این روغن برای پوست های چرب مفید است و نباید برای پوست های خشک استفاده شود. همچنین به دلیل خاصیت آنتی باکتریال آن به از بین بردن شوره و قارچ های پوستی کمک زیادی می کند.

پرپشت کردن موها

درمان ریزش مو با کندش و زن مو فر
پر شدن مو با کندش

مولکول‌های روغن کندش به راحتی به درون فولیکول‌های مو نفوذ می‌کنند. بنابراین تاثیرگذاری آن چندین برابر می‌شود. این روغن سرشاز از آنتی‌اکسیدان است و به کمک آن‌ها می‌تواند به تقویت و ضخیم شدن موهای شما کمک کرده و باعث پرپشت شدن موهای‌تان شود.

پیشگیری از موخوره

این روغن یک آبرسان قوی است و زمانی‌که آن را به موهای‌تان می‌مالید، یک لایه محافظتی روی ساقه مو ایجاد می‌کند. با این کار رطوبت را در ساقه مو نگه می‌دارد و مانع از خشک و شکننده شدن انتهای موی شما می‌شود. اگر استفاده از این روغن به تنهایی باعث خشکی موهای شما شود باید آن را با سایر روغن های آب رسان مانند روغن نارگیل و یا روغن آرگان استفاده کنید.

تقویت ابرو

این روغن علاوه بر تقویت موی سر باعث تقویت ابرو نیز می شود . برای این کار یک گوش پاک کن را به روغن آغشته کنید و شب ها قبل از خواب بر روی ابروی خود بمالید .

برای نتیجه بخش بودن باید تا دو ماه از این روغن استفاده کنید.

جلوگیری از سفیدی مو

این روغن به دلیل تقویت ساقه مو به تیره شدن آن کمک می کند . اگر موهای شما حالت جو گندمی دارد با استفاده از این روغن می توانید به تکثیر مجدد رنگدانه های موی خود کمک کنید . همچنین می توان برای تثبیت رنگ های موی شیمیایی نیز از این روغن چند قطره در رنگ ها استفاده کرد.

پس درمان ریزش مو و موخوره با روغن کندش را حتمًاً امتحان کنید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا