معما همراه با پاسخ کوتاه جالب

آن چيست كه بسيارش كم است و آن چيست كه كمش بسيار است؟

چیستان (Riddles) و معما یکی از سرگرمی های جذاب و هیجان انگیزی محسوب می شود که روش بسیار مناسبی برای تمرین و چالش مغز شما می باشد. زیرا بعضی مواقع پاسخ به یک معمای آسان چنان فرد را گمراه میکند. که فرد پاسخ دهنده دچار هیجان و ذوق می‌شود، چه برسد به زمانیکه معما سخت و غیرقابل فهم باشد. اگر مایلید که میهمانان و دوستان خود را با طرح معماهایی سرگرم کنید، پیشنهاد می کنیم این بخش از ایرانکده را از دست ندهید. برای دیدن پاسخ‌ها عجول نباشید باید تا پایان با ما همراه باشید. 

طرح سوالات معما

پاسخ ها در پایان هر سوال مشخص است

1. اگر دکتر به شما 3 قرص بدهد و از شما بخواهد هر نیم ساعت 1 قرص بخورید چقدر طول می کشد تا تمام قرص ها تمام شود؟

پاسخ: یک ساعت ( شما یک قرص را در ساعت 1 و دیگری را درساعت 1/5 و بعدی را در ساعت 2 می خورید).

2. عدد 30 را به نیم تقسیم کنید و عدد 10 را به حاصل آن اضافه کنید چه عددی به دست می آید؟

پاسخ: 70 (تقسیم بر نیم معادل ضرب در 2 است).

3. اگر 2 سیب از 3 سیب بردارین چند سیب دارید؟

پاسخ: دو سیب

3.چنانچه تنها یک کبریت داشته باشید و وارد یک اتاق سرد و تاریک شوید که در آن یک بخاری نفتی یک چراغ نفتی و یک شمع باشد اول کدامیک را روشن می‌کنید؟

پاسخ: کبریت

اگر شما فکر می‌کنید باهوشید پاسخ دهید؟

1. در اتاقی قرار دارید که سه کلید برق و یک درب بسته دارد. کلید های روشن و خاموش کردن سه لامپ در طرف دیگر درب قرار دارند، اما اگر درب را باز کنید دیگر هرگز دستتان به کلید ها نمی رسد. چگونه می توانید با اطمینان بگویید که هر لامپ به کدام کلید متصل است؟

پاسخ: دو کلید اول را روشن کنید و هر دو را به مدت 5 دقیقه روشن رها کنید. بعد از 5 دقیقه کلید دوم را خاموش کنید و به آنطرف درب بروید. لامپ روشن مربوط به کلید اول است، به دو لامپ خاموش دست بزنید، لامپی که حرارت دارد مربوط به کلید دوم و لامپ خاموش و سرد نیز به کلید سوم وصل است.

2. مردی چادر خود را رها می‌کند و سه مایل به جنوب، سه مایل به شرق و سپس سه مایل به شمال پیاده‌روی می‌کند تا دوباره به چادرش می رسد. وقتی وارد چادر می شود با یک خرس روبرو می شود که در حال خوردن غذاهایش است. خرس چه رنگی است؟

پاسخ: سفید، تنها جایی که با سه مایل به جنوب، سه مایل به شرق و سه مایل به شمال رفتن به نقطه اول می رسید قطب شمال است و همه خرس ها در قطب شمال سفید رنگ هستند.

در جواب دادن عجول نباش

برادری به برادر کوچکترش می گوید:دو سال پیش، من سه برابر سن برادرم سن داشتم. سه سال بعد من دو برابر برادرم سن خواهم داشت. هرکدام از آن ها چند ساله هستند؟

پاسخ: برادر بزرگتر 17 و کوچکتر 7 سال دارد. دو سال پیش آن ها 15 و 5 ساله بودند و سه سال بعد آن ها 20 و 10 ساله خواهند بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا