فعالیت بیش از 1500 شرکت خلاق و 60 خانه خلاق و نوآور در کشور

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمار شرکت‌های خلاق بر حسب حوزه فعالیت آنها را تا پایان تیرماه ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام کرده است: تعداد کل این شرکت‌ها ۱۵۸۸ و تعداد خانه‌های خلاق و نوآور ۶۰ شرکت اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ خانه‌های خلاق به عنوان یک پروژه راهبردی و محوری برای توسعه پایدار در سطح هر منطقه تعریف و طراحی می‌شود و این توانایی را دارد که بتواند براساس داشته‌های فرهنگی و هنری، جمعیت بالایی را جذب خود کند. بازارسازی برای تولیدات فرهنگی و هنری و ایجاد جاذبه منحصر‌به‌فرد برای جذب گردشگران از مزایای ایجاد خانه‌های خلاق است که در کنار ارتقای عرق ملی، پرورش امید و شادابی جامعه با پویایی و خلاقیت مداوم به تولید ثروت پایدار بپردازد.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آمار شرکت‌های خلاق برحسب حوزه فعالیت آنها تا پایان تیرماه 1401 را به شرح ذیل اعلام کرده است:

کل این شرکت‌ها 1588 و تعداد خانه‌های خلاق و نوآور 60 شرکت‌است.

واحدها در حوزه صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی 826 شرکت. در حوزه کسب و کارهای دیجیتال و فضای مجازی57 شرکت. در خدمات زیرساختی صنایع خلاق 57 شرکت . حوزه بازی‌، اسباب‌بازی و سرگرمی196 شرکت . حوزه یادگیری چاپ و نشر 34 شرکت است.

تعداد شرکت‌ها در حوزه طراحی و معماری 103 شرکت. در هنرهای تجسمی و نمایشی 14 شرکت. در صنایع دیداری و نمایشی143 شرکت، حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی 63 شرکت و سایر صنایع خلاق و فرهنگی 28 شرکت است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا