توسعه گردشگری دریایی شتاب می‌گیرد

جلسه ضرغامی با صاحبان کشتی‌های کروز ; توسعه گردشگری دریایی شتاب می‌گیرد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی از برگزاری جلسه با صاحبان شناورهای بزرگ تفریحی و تسریع ابلاغ آیین‌نامه سوخت یارانه‌ای به این شناورها خبر داد.

به گزارش ایرنا، سیدعزت‌ الله ضرغامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت (یکشنبه ۶ شهریور ١۴٠١) پس از جلسه با صاحبان شناورهای بزرگ تفریحی با آقای سعید محمد (دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی کشور) در مورد آمادگی اسکله و خدمات فنی در کیش و همچنین با آقای جواد اوجی (وزیر نفت) در مورد تسریع در ابلاغ سوخت یارانه‌ای صحبت کردم.

‏وزیر میراث فرهنگی تصریح کرد: هر دو بزرگوار اقدام کرده‌اند.

وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شب گذشته در برنامه تلویزیونی جهان آرا اظهار نمود که امروز با مسئولان دو کشتی تفریحی جلسه دارد.

ضرغامی: یکی از این شناورها ظرفیت ١٧٠٠ گردشگر و یکی هم ظرفیت ١٢٠٠ گردشگر را دارد.

وزیر میراث فرهنگی پیشتر بیان کرده بود که به شناورهای بزرگ تفریحی (کشتی های کروز) سوخت یارانه‌ای اختصاص خواهد یافت. که هزینه سفرهای دریایی را به شدت کاهش می‌دهد و منجر به توسعه گردشگری دریایی می شود. به طور مثال سوخت یک کروز با ظرفیت ١٠٠٠ نفر از ۶٠ میلیارد تومان به ۵٠ میلیون تومان کاهش می یابد. 

کشورمان با بیش از ۵۴٠٠ کیلومتر ساحل در شمال و جنوب و مجموع جزایر فرصت مناسبی برای توسعه گردشگری دریایی است.

راه اندازی کشتی‌ها و شناورهای بزرگ در خلیج‌فارس و اختصاص سوخت یارانه ای فراهم کردن تاسیسات لازم برای پهلو گرفتن این نوع کشتی‌ها به ویژه در جزیره کیش، فرصت سفر هموطنان به قطر و ورود تماشاچیان جام جهانی ٢٠٢٢ از مبدا قطر به ایران را در زمان برگزاری این رویداد (آبان و آذر ١۴٠١) تسهیل می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا