بیانیه وزارت امورخارجه درباره تحولات عراق

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه در بیانیه ای گفت: جمهوری اسلامی ایران با ابراز خرسندی از بازگشت آرامش به عراق را دارد. همراه با طلب مغفرت برای جان‌باختگان و آرزوی سلامت برای مجروحان حوادث اخیر. همچنین از صبر، حکمت و درایت دولت و ملت عراق و کلیه نهادهای قانونی کشور در عبور از فتنه ای بزرگ تقدیر می کند.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«جمهوری اسلامی‌پیشتر بیان نموده تنها راه حل خروج از بحران جاری را، توسل به رویکردهای گفتگومحور، حفظ حقوق شهروندی،احترام به نهادهای قانونی می‌داند. همچنین التزام به قانون اساسی و فرایندهای سیاسی. و امیدوار است جریان‌های سیاسی عراق با مسئولیت پذیری و مشارکت سازنده در روند سیاسی، زمینه مناسب را برای تشکیل دولت جدید فراهم سازند.

جمهوری اسلامی ایران همواره خواهان عراقی با ثبات، امن، قدرتمند و ایفاگر نقش سازنده در  تحولات منطقه است . و هیچگاه حمایت های خود را از روندها و نهادهای سیاسی و قانونی عراق دریغ  نکرده است.
 
جمهوری اسلامی ایران از تمامی جریان های سیاسی، شخصیت ها و علاقه مندان به عراق قوی و مستقل می خواهد با احترام به حقوق و مطالبات یکدیگر در یک روند مسالمت آمیز و گفتگو محور همراه با مسئولیت پذیری سیاسی و اجتماعی، تمامی مطالبات‌و اقدامات خود را در پرتو قانون و مجاری قانونی کشور دنبال نمایند و راه را برای هرگونه استفاده بدخواهان عراق مسدود نمایند.

ایران با توجه به آغاز ایام زیارت اربعین شهادت امام حسین علیه السلام و حرکت میلیونی زائران حسینی به سمت عتبات مقدسه عراق، بر ضرورت احترام به شعائر حسینی و تلاش دسته جمعی برای استقرار آرامش فراگیر و تامین امنیت تمامی زائران و مهمانان عتبات عالیات تاکید می نماید.

جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد جمهوری عراق با استعانت از درگاه باری تعالی و با هدایت مقام رفیع مرجعیت، و با تدبیر و حکمت دولت و هشیاری آحاد ملت عراق و تمام جریانهای سیاسی، از این مرحله سخت با سرعت عبور می نماید.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا